• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

طراحی و نصب کوره تولید منیزیت برای اولین بار در دهاقان ساخته شد

  • کد خبر : 15993
  • 03 خرداد 1402 - 13:44
طراحی و نصب کوره تولید منیزیت برای اولین بار در دهاقان ساخته شد
سیناخبر- به همت نیروهای داخلی کوره تولید محصول منیزیت برای نخستین بار در کشور در شهرک صنعتی جمبزه دهاقان طراحی، ساخت و نصب شد.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با بیان اینکه منیزیت، مهمترین ماده اولیه تولید سیمان است گفت:۹۹ درصد از مراحل ساخت این کوره که قابلیت رسیدن به دمای هزار و ۸۰۰ درجه سانتیگراد را دارد، توسط نیرو‌های داخلی این شرکت انجام و تنها قطعات معدودی از آن از خارج تهیه شده است.

علی تدیُن با اشاره به اینکه  فناوری ساخت این کوره‌ها در کارخانه نسوز ایران، بومی‌سازی و با دانش و توان کارکنان این مجموعه و استفاده از پیمانکاران مختلف انجام شده افزود:این کوره از حدود ۲۵ روز پیش تاکنون بصورت مداوم فعال شده  و امروز منیزیت‌های گرید بعنوان محصول نهایی این کارخانه که دشوارترین روش پخت را دارد، با بی اس جی ۳.۳۳ بدست آمد.

تدین با  بیان اینکه این کوره با هزینه بسیار پایین ساخته شده گفت: بطور معمول کار ساخت اینگونه طرحها ۳۶ تا ۴۸ ماه زمان نیاز دارد، اما این خط با یک دهم هزینه خط تولید مشابه خارجی و تنها با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این کارخانه با اشتغالزایی برای ۶۰ نفر، ظرفیت تولید ۲۰ هزار تُن محصول را در سال دارد که احتمال افزایش ظرفیت آن تا ۲ برابر هم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: کوره‌های مشابه خارجی با توان دمای یک هزار و ۴۵۰ درجه هستند، اما این کوره ظرفیت افزایش دما تا یک هزار و ۸۰۰ درجه سانتیگراد را هم دارد که با این ویژگی توان تولید محصولات دیگری نیز در آن میسر است.

تدیُن گفت: کارخانه جمبزه بعنوان صنعت بالادستی این شرکت محسوب می‌شود و بخش مهمی از مواد اولیه‌ای را که در اثر تحریم با سختی و هزینه زیاد بدست می‌آوردیم، تامین خواهد کرد و بخش مهمی از مواد اولیه مصرفی کارخانه‌های نسوز داخلی با راه اندازی این واحد نیز فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرکت بزرگترین تولیدکننده محصولات نسوز در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: امروز هم واحد تولید مواد اولیه این کارخانه به بهره‌برداری رسید و برای نخستین بار پس از گذشت ۵۰ سال از عمر شرکت، کارخانه فرآورده‌های نسوز ایران صاحب یک واحد تولیدکننده بالادستی شد.

شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نخستین و بزرگترین تولیدکننده آجر نسوز در کشور است که از سال ۱۳۵۶ در مبارکه اصفهان شروع به فعالیت کرد.

شهرستان دهاقان با حدود ۳۶ هزار جمعیت در ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=15993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.