• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
19
موسس بنیادحضرت مهدی(عج) شهرضا:

اگرمهدویت درجامعه پیاده شوددرهمه زمان ها مشکلات مردم کمترمی شود

  • کد خبر : 2012
  • 06 اسفند 1396 - 9:37
اگرمهدویت درجامعه پیاده شوددرهمه زمان ها مشکلات مردم کمترمی شود
سیناخبر- موسس بنیادحضرت مهدی(عج) شهرضا می گوید: اگرمهدویت درجامعه پیاده شوددرهمه زمان ها مشکلات مردم کمترومشکلات ومعضلات اجتماعی مثل طلاق ریشه کن می شود.

به گزارش سیناخبرما امروزه در عصری زندگی می کنیم که در آن سخنان زیادی در مورد ظهور امام عصر (عج) گفته می شود. در عصرهای تاریخی دور و نزدیک خودمان دوره ای را سراغ نداریم که مردم به اندازه امروز از ظهور امام (ع) و دولت او سخن گفته و توجه نشان داده باشند.

آیات قرآن و روایات از آینده ای روشن و نورانی که در آن سفره عدالت و اجرای آن برای همگان گسترده می شود خبر می دهد. آینده ای که شدت عدالت و احسان و درستی و صدق در آن به اندازه ای است که مشهور است گرگ و میش کنار هم آب می خورند. آینده ای که ریشه و مایه ستم گری در وجود بشر می خشکد، و معرفت او به حقائق کامل می گردد، و سراسر گیتی از نعمت ها و رفاه و خرمی پر می شود و در آن از کبرو نخوت و ریا و ظلم و پایمال شدن حقوق خبری نیست.

امید بستن به چنین روزگاری و دلگرم بودن به تحقق چنین زمانی با تکیه بر آیات قرآن و روایات، و آماده کردن خود با پاک شدن از همه گناهان و آراسته شدن به همه حسنات و خوبی ها انتظار فرج است.

بنیادحضرت مهدی(عج) حدود ده سال است که درشهرضا به فعالیت درزمینه اطلاع رسانی وآگاهسازی مسایل مربوط به آخرالزمان وظهورمی پردازد.

امروزمیهمان ویژه ماآقای فضل الله اقتداری فرموسس این بنیادهستندکه شما رابه خواندن این مصاحبه دعوت می کنم.

لطفاخودتان رامعرفی کنید.

بنده فضل الله اقتداری فرمتولد۱۳۳۰درشهرضاوساکن شهرضا هستم.

درباره چگونگی تاسیس بنیادحضرت مهدی(عج) برایمان بگویید.

من ازابتدااهل نمازومسجدبودم وبه مرورنسبت به حضرت مهدی (عج) ومسایل ظهورحساس شدم کنجکاوبودم که درباره مسایل آخرالزمان بدانم ودرجلسه ای که سخنران درباره فلسفه روز قدس ودشمنان مهدویت وصهیونیسم صحبت می کرداین جرقه درذهن من زده شدکه پیگیری کنم که چه کاری ازدستم برمی آیدبعدازیک سال ونیم تحقیق فهمیدم که بنیادحضرت مهدی(عج)به دستوررهبری تاسیس شده است.

درچه سالی بنیادتاسیس شد؟

بنیادفرهنگی حضرت مهدی(عج) دراواسط دهه ۸۰به دستورمقام معظم رهبری درسطح کشورمطرح شدوباتلاش هیئت مدیره مرکزی که حجج اسلام قرائتی، کلباسی ومحمودمتوسل وآقایان دکترشیبانی وسرداررحیم صفوی بودنددرتهران تاسیس شد.این بنیادزیرنظرحوزه علمیه قم ومرکزتخصصی مهدویت درمسجدجمکران قم فعالیت می کند.

درشهرضابنیاددرچه سالی تاسیس شد؟

موسس بنیاددرشهرضامن هستم ودرسال۱۳۸۴ اولین شهرستان کشورکه بنیادحضرت مهدی (عج)درآن تاسیس شدشهرضابود.

درحال حاضرحجت الاسلام سیف الله یعقوبی امام جمعه محترم شهرستان شهرضامسئول هیئت مدیره وحجج الاسلام محسن طالبپور، محمدرضااسماعیل پور، محمدرضاالهیان، مهدی یوسفیان وآقایان محسن یونسی، حیدرعلی صالحپور، عبدالفتاح انصاری، سیدحمیدبحرینی، سیدحسن بهرامی، مهندس ذبیح الله جاوری وعلی احمدی عضوهیئت مدیره بنیادهستند.

اهداف تاسیس این بنیادچیست؟

اهداف کلی این بنیادپرداختن به مسایل آخرالزمان مانندعلایم وشرایط ظهور، امام مهدی(عج)درقرآن وروایات، دشمنان ظهوروفرقه های انحرافی ومسایل سیاسی اجتماعی دوران آخرالزمان است.

 چه فعالیتهایی درراستای رسیدن به این اهداف انجام شده است؟

درسطح ملی آموزش ازطریق صداوسیما ، کتاب ، کلاس های مهدویت ، سی دی ، برگزاری اردوهای زیارتی برای معرفی اماکن مذهبی مانندمسجدجمکران و برگزاری نمایشگاه های کتاب انجام شده است.

درشهرضاچه کارهایی انجام شده است؟

کلاس های آموزشی درسطح شهرمانندکلاس های روایت انتظارکه هرسال باهمکاری شهرداری شهرضاودرسالن اجتماعات شهرداری باحضوراساتیدی ازقم برگزارمی شود ، ۴دوره تربیت مربی داشتیم که این مربیان توانایی تدریس درمدارس رادارندوالان هم تعدادی ازآنهاباهمکاری اداره آموزش وپرورش شهرضا دربرخی مدارس مشغول آموزش دروس مهدویت به دانش آموزان هستند.شایدبیش از۱۰۰نمایشگاه کتاب دردوره هاو مکان های  مختلف مثل مدارس ونمازجمعه وبه مناسبت های مربوط به امام زمان مانندنهم ربیع الاول که آغازامامت حضرت مهدی (عج) ونیمه شعبان که میلادحضرت است  درسطح شهربرگزارکرده ایم .حدود ۷- ۸ هزارنفر توسط اساتیدمهدویت وحدود ۲۰ هزارنفردانش آموزدرمدارس آموزش داشته ایم. حدود ۷- ۸هزارکتاب درکتابخانه بنیادبه امانت داده ایم.

مکان بنیادشهرضاکجاست؟

بنیاددرشهرضامیدان شهدا خیابان مدینه مجتمع فرهنگی مذهبی وحسینیه امام حسن مجتبی (ع) واقع است.

آدرس کانال اطلاع رسانی بنیاددرپیام رسان تلگرام

 می باشد.@mahdaviat313sh

آقای اقتداری تعریف شماازانتظارفرج ومنتظرواقعی چیست؟

مادردرس های مهدویت یک برنامه درسی داریم که می گویداگرمهدویت درجامعه پیاده شوددرهمه زمان ها مشکلات مردم کمترمی شودومشکلات ومعضلات اجتماعی مثل طلاق ریشه کن شده واگرمردم به اخلاق مهدوی متخلق شونددیگرجامعه نیازی به کلانتری وزندان ودادگاه نخواهدداشت.

منتظرواقعی حضرت حتی اگربه مرگ طبیعی بمیردشهیدمحسوب می شود.

چطورمی توانیم منتظرواقعی باشیم؟

من قبل ازآشنایی باتعالیم مهدویت فکرمی کردم کارسختی است اما الان می دانم که برای شیعه منتظرواقعی بودن کارراحتی است چون کسی که اهل نمازوروزه وعبادت است اگرکمی به اطلاعات آخرالزمانی خودبیفزایدوپیوسته به فکرکسب رضایت امام زمان (عج) باشدیک منتظرواقعی خواهدبود.

امام صادق(ع)درباره انتظارفرج می فرمایند: ای کاش من درزمان ظهورجزومنتظران بودم وبه امام زمان خدمت می کردم.

این حدیث شریف نشان دهنده جایگاه والای منتظران حضرت مهدی(عج) است.

سخن وتوصیه شماباجوانان چیست؟

اگرجوانان بامهدویت آشناشوندوبه سمت آن بیایندبسیاری ازمشکلاتشان حل می شودوبهترین راه رسیدن به سعادت برای یک جوان پیگیری وآشنایی با مسایل مهدویت است.

اگرهمه انسان ها می دانستنددرآخرالزمان وپس ازظهورحضرت مهدی(عج) چه سعادتی درانتظارآن هاست به دنبال آن می آمدندتاشرایط ظهوررا فراهم کنندچون خدا وشخص امام مشکلی برای ظهورندارندواین ما وجامعه ما هستیم که آمادگی پذیرش مسئله ظهوررا نداریم.قرارنیست باظهورامام زمان واقعه کربلا یک باردیگرتکرارشودبلکه همه انسان هابایدبه امام روی بیاورندوپیرو ایشان باشند.

سخن آخرشمابامخاطبان سیناخبر؟

دشمن، مردم دنیارا ازظهورحضرت می ترسانددرصورتی که اگرانسان هابدانندظهورحضرت چقدرنجات بخش است همه کارها رارها می کنندوبه دنبال فراهم کردن زمینه های ظهور می رونداماریاست طلبی وحب جاه ومقام باعث دشمنی ومخالفت با این مسئله می شود.

ازهمه مردم می خواهم که به سمت به دست آوردن اطلاعات مهدوی وآخرالزمان روی بیاورندوماهم دربنیاددرخدمت مردم هستیم وکتابخانه بنیادهم کتاب های زیادی درباره اطلاعات مهدویت داردکه می تواندکمک زیادی به مردم دراین زمینه داشته باشد.

درکانال تلگرام بنیادهم اطلاعات مفیدی درباره مهدویت وجودداردکه می توانند ازآنها استفاده کنند.

آدرس کانال بنیاد:

                                                  mahdaviat313sh@

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=2012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.