• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

برای پرورش استعدادتان منتظر کسی نباشید

  • کد خبر : 20105
  • 26 شهریور 1402 - 12:58
برای پرورش استعدادتان منتظر کسی نباشید
سیناخبر- زهرا اسلامی، نویسنده جوان شهرضایی: برای پرورش استعداد ها نباید منتظر کسی بود و خود آدمی باید به خودش کمک کند و در جهت رسیدن به اهدافش تلاش مضاعف داشته باشد.

به گزارش سیناخبر زهرا اسلامی، نویسنده خوش ذوق و جوان شهرضایی است که در حوزه داستان و شعر فعالیت می کند، در ادامه مصاحبه با او را می خوانید.

خودتان را معرفی کنید.

به نام خداوند رنگین کمان، زهرا اسلامی هستم ۲۶ ساله، رشته تحصیلی ام طراحی دوخت است اما علاقه به شعر و کتاب و نویسندگی از کودکی همراه من بوده،  بنده از ۹ سالگی تصمیم به نوشتن داستان های کودک با بکارگیری تخیلات کودکانه ام گرفتم و از ۱۳ سالگی اولین اشعارم را سرودم و در ۲۴ سالگی موفق شدم اولین کتابم را به چاپ رسانم.

تا کنون چند کتاب به چاپ رسانده اید؟

بعد از کتاب اولم که دو سال پیش چاپ شد تا کنون ۷ کتاب دیگر نوشته و به چاپ رسانده ام، همچنین ۲ کتاب دیگرم به زودی منتشر می شوند(می خندد و می گوید:) قصد دارم تا پایان عمر ۸۰ الی ۹۰ کتاب بنویسم.

کتاب هاتون رو معرفی کنید.

کتاب اولم «چپ چپک و شهر موش ها»  یک کتاب کاملا بومی است که نویسنده، ویراستار، تصویر گر و انتشاراتش همه شهرضایی هستند، که در قالب داستان آموزشی نوشته شده و مناسب سنین ۳ تا ۹ سال می باشد، این کتاب را  در سن ۱۴ سالگی نوشته ام و در ۲۴ سالگی موفق به چاپ آن شدم و تا کنون توانسته ام به تنهایی ۴۰۰ نسخه آن را بفروش رسانم.

کتاب «رویای بارانی» اولین کتاب شعر من است که در قالب شعر کوتاه سروده شده، کتاب های «دلتنگی ها»، « سایه قلم» و « سایه خیال» بصورت مشترک با نویسندگان و شاعران دیگر نوشته شده و همچنین کتاب «تغییر مسیر» که شامل محتوای انگیزشی است، حاصل تجربیات خودم پس از افسردگی بعد از زایمانم است که تجربیاتم را در اختیار خوانندگان قرار داده ام تا آن ها هم بتوانند از آن دوران به خوبی گذر کنند و مسیر درست را انتخاب کنند.

دومین مجموعه شعر من به نام «عاشقانه گل سرخ» و کتاب «سایه راز» به زودی منتشر خواهند شد، همچنین ۲ کتاب دیگرم به نام های «ایرانوس» و «پرنده خوشبختی» در انتظار چاپ هستند که به دلیل هزینه های بالا تاکنون نتوانسته ام به چاپ رسانم.

سبک شعری تون چیه؟ یکی از شعر هاتون رو برامون بخونید.

سبک شعری من هایکوست که کوتاه ترین شعر جهان است. امروزه این سبک شعر کمه ولی در آینده بیشتر شاعران گرایش به این نوع سبک پیدا میکنند، نمونه ای از اشعارم به سبک هایکو را برایتان می خوانم.

کودکی پا داشت

 زود کهنه کرد کفش های خنده را

اما جوانه امید می زند زیر پوتین جا مانده

برای نوشتن کتاب هایتان حمایت خانواده را هم داشته اید؟

بله همیشه تشویق پدر و مادرم و حمایت و پشتیبانی همسر را داشته ام.

در زمینه چاپ و انتشار کتاب هاتون همکاری مسئولان شهرستان چطور بوده؟

تاکنون هیچ حمایتی نکرده اند، تمام کتاب هایم را با هزینه شخصی به چاپ رسانده ام، به مسئولان مربوطه هم مراجعه کرده ام اما تمام وعده هایشان بی نتیجه بوده و رنگ عمل نگرفته، حتی می خواستم عضو صندوق اعتباری هنر شوم تا بلکه بتوانم از مزایای آن برای چاپ کتاب هایم بهره مند شوم اما به دلیل عدم همکاری مسئولان  تاکنون انجام نشده است.

انتظارتون از مسئولان شهرستان؟

از نویسنده ها حمایت کنند، همین که چند جلد از کتاب هایمان را بخرند و امکان برگزاری نمایشگاه در شهر های دیگر را برایمان فراهم کنند کافی است.

به غیر از نویسندگی فعالیت دیگری هم دارید؟

بله، بنده ابداع کننده منجاق روی چرم هستم و آموزش نمد دوزی هم میدهم، همچنین کار بازاریابی فروش کتاب هایم نیز بر عهده خودم است.

سخن آخر

سخنی دلنشین تر از سخن تجربه ها نیست، برای پرورش استعداد ها نباید منتظر کسی بود و خود آدمی باید به خودش کمک کند و در جهت رسیدن به اهدافش تلاش مضاعف داشته باشد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=20105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.