• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

اشعار ذاکران محرم باید انگیزه‌های قیام را در شنونده احیا و تقویت کند

  • کد خبر : 7444
  • 08 مرداد 1401 - 8:34
اشعار ذاکران محرم باید انگیزه‌های قیام را در شنونده احیا و تقویت کند
سیناخبر- امام جمعه موقت شهرضا گفت: ذاکران اهل بیت اشعاری که پیام برای مردم داشته باشد را در مجالس عزاداری امام حسین(ع) بخوانند، بعضی از این اشعاری که در مجالس روضه خوانده می‌شود، مناسب نیست و هیچ پیامی در آن نیست، اشعار باید انگیزه‌های قیام را در شنونده احیا و تقویت کند.

به گزارش روز شنبه سیناخبر حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ذاکران اهل بیت اشعاری که پیام برای مردم داشته باشد را در مجالس عزاداری امام حسین(ع) بخوانند، اظهار داشت: بعضی از این اشعاری که در مجالس روضه خوانده می‌شود، مناسب نیست و هیچ پیامی در آن نیست، اشعار باید انگیزه‌های قیام را در شنونده احیا و تقویت کند.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با اشاره به سالگرد برگزاری نماز جمعه و دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند، نماز جمعه یک فریضه صددرصد استثنائی است حتی از حج هم استثنای آن بیشتر است، در نماز جمعه دو عامل اصلی یعنی توجه خدا و جمع شدن مردم را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری نماز جمعه قرارگاه موضوعات مهم جامعه است، افزود: بسیج نظامی در دوران دفاع مقدس از نماز جمعه شکل می‌گرفت و درخواست نیرو در نماز جمعه مطرح و از همان جا به جبهه اعزام می‌شدند.

امام جمعه موقت شهرضا با تأکید بر اینکه امروز خیلی از کارهای جمعی از نماز جمعه شکل می‌گیرد، بیان کرد: نماز جمعه مظهر معنویت و سیاست است، تبیین مسائل مهم جامعه و جهان اسلام، اطلاع‌رسانی کامل و صحیح به مردم در نماز جمعه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در نماز جمعه تحول ایجاد شود، چرا که نماز جمعه محل بازتولید مفاهیم انقلاب با ادبیات جدید است، اضافه کرد: خطبه‌های نماز جمعه باید به گونه‌ای تنظیم شود که اهداف و آرمان‌‎های انقلاب برای مردم بیان شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) بیان کرد: فلسفه قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت در منشور قیام خود فرمودند، برای اصلاح در امت جدم حرکت کردم و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

امام جمعه موقت شهرضا تصریح کرد: عزاداری‌ها نباید سبب ایجاد مزاحمت برای مردم شود، صدای بلندگوهای مجالس نباید زیاد باشد تا سبب آزار و اذیت همسایگان شود.

حجت‌الاسلام طالب‌پور بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش کرونا، افرادی که علائم بیماری کرونا دارند در مجالس عزاداری شرکت نکنند.

وی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و جمعی و مسائل شرعی خاطرنشان کرد: چندین سال است که شورای هیئات مذهبی برنامه‌ریزی کرده و ورود هیأت‌ها را در منازل و مجالس نوبت‌بندی کرده است تا هیأت‌ها برای عزاداری منتظر نمانند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.