• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

از فعالیت در حسینیه اعظم تا تربیت ۲۱ هزار دانش‌آموخته

  • کد خبر : 13558
  • 21 اسفند 1401 - 8:37
از فعالیت در حسینیه اعظم تا تربیت ۲۱ هزار دانش‌آموخته
سیناخبر- دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان اکنون بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموخته و ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد که در دانشکده‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، مدیریت و اقتصاد و پرستاری مشغول تحصیل هستند.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با همت بلند مردم و تلاش جمعی از معتمدان و مسئولان، اسفند ۱۳۶۶ مجوز فعالیت گرفت و سال ۱۳۶۷ با رشته علوم اجتماعی، کار خود را از حسینیه اعظم شهر دهاقان آغاز کرد. به موازات فعالیت‌های علمی، عملیات اجرایی مجتمع این واحد دانشگاهی در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار در ۳ کیلومتری دهاقان آغاز شد و مهر ۱۳۷۰ نخستین واحد آموزشی آن به بهره‌برداری رسید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با کمک‌های مردم و همت مسئولان روزبه‌روز مراحل رشد و توسعه را سپری و اکنون با درجه بسیار بزرگ و برخورداری از همه مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری تخصصی جزء واحد‌های مطرح منطقه و کشور همانند نگینی در انگشتری شهر دهاقان می‌درخشد.

واحد دانشگاهی دهاقان با گذشت ۳۵ سال از زمان راه‌اندازی، اکنون دارای ۷۷ رشته، ۱۷ رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۹ رشته کارشناسی ناپیوسته، ۱۲ رشته کارشناسی پیوسته و ۱۳ رشته کاردانی در گروه‌های آموزشی فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پزشکی (پرستاری) است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اکنون بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموخته و ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد که در دانشکده‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، مدیریت و اقتصاد و پرستاری مشغول تحصیل هستند. علاوه بر این دانشکده‌ها، ساختمان‌هایی مانند سلف‌سرویس، کتابخانه مرکزی، سایت اینترنت، خوابگاه دانشجویی دختران و پسران، مجموعه سالن‌های ورزشی شامل ورزش‌های توپی، سالن بدنسازی و مجموعه روباز ورزشی، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و گلخانه تمام اتوماتیک در سایت این واحد دانشگاهی وجود دارد.

شهر دهاقان مرکز شهرستان دهاقان و یکی از شهر‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در مرکز فلات ایران واقع شده است. مساحت این شهر حدود ۱۰۶ هزار  و۹۹۳ کیلومترمربع دارای جمعیتی بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر بوده و این شهرستان از شرق به شهرستان شهرضا، از غرب به شهرستان بروجن در استان چهارمحال بختیاری، از شمال به شهرستان مبارکه و از جنوب به شهرستان سمیرم محدود می‌شود.

شهر دهاقان  در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان قرار گرفته و دارای آب‌وهوای مساعد و خاک حاصلخیز است. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی در جلگه حاصلخیزی در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس و در میانه راه بروجن – شهرضا واقع شده و از نظر تاریخی قدمت دهاقان به دوران قبل از اسلام برمی‌گردد. آثار و بقایای تاریخی موجود در شهر نیازمند بررسی و کاوش هستند، این آثار مستنداتی ارائه می‌دهند که بیانگر زندگی و حیات در حدود ۷۰۰ سال پیش بوده؛ اما بقایای سه دوره ساسانی در همگین و یا آیین ذبح گاو در این روستا و بقایای سکونت در کنار گورستان کهن بودگان، نشانگر قدمتی بیش از این است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=13558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.