• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

۲ میلیارد دلار منابع صندوق ملی توسعه به صندوق ملی مسکن واریز می‌شود

  • کد خبر : 21588
  • 24 مهر 1402 - 12:15
۲ میلیارد دلار منابع صندوق ملی توسعه به صندوق ملی مسکن واریز می‌شود
سیناخبر- رئیس صندوق ملی مسکن گفت: ۲هزار ميليارد دلار مصوبه صندوق ملی توسعه باید به صندوق ملی مسکن واریز شود.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر محمدرضا اسماعیلی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت:  سرعت شکل گیری نهضت ملی مسکن و بهره برداری از واحدهای نیمه تمام و باقی مانده افزایش یافته است به طوری که در یک فقره ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به بهره برداری رسیده است.

به گفته  اسماعیلی  درطی  ۱۱ ماه گذشته که اساسنامه آن تصویب شد منابع حوزه مسکن صرفا از طریق صندوق ملی مسکن  به ویژه بخش های حمایتی تامین شده است که این امر نقش اصلی صندوق را نشان می دهد.

وی در خصوص پرداخت ۲ میلیارد دلار  صندوق توسعه ملی مسکن گفت: براساس تصمیمات اخذ شده و طبق دستور مقام معظم رهبری تمامی  ۲میلیارد دلار به صندوق ملی مسکن باید واریز شود و از طریق صندوق در نهضت ملی مسکن باید صرف شود‌.

رئیس صندوق ملی مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: سازوکار گردش منابع بسته به همکاری و شرایط کشور ۸۰ هزار میلیارد پیش بینی می شود از طریق مشارکت صندوق ملی مسکن است.

اسماعیلی گفت: از صندوق توسعه ملی درخواست می شود که  این عملیات را بهانه برای حل مسائل دیگر خودش قرار ندهد. با یک مصوبه هئیت امنا که دستور رئیس جمهور  است عملیات آن قابل شکل گیری  است و به دنبال اصلاح اساسنامه است و خواهش میکنم مسکن را در اولویت حل مسائل کشور قرار دهد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=21588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.