• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
9

گردهمایی هیأت های ورزشی شهرستان شهرضا برگزار شد

  • کد خبر : 18045
  • 25 تیر 1402 - 12:52
گردهمایی هیأت های ورزشی شهرستان شهرضا برگزار شد
سیناخبر- گردهمایی و میزگرد پرسش و پاسخ رؤسا و رئیس هیأت های ورزشی شهرضا با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر آقای دکتر محمدی را به فال نیک می گیریم چرا که در سالیان اخیر کمتر شاهد بوده ایم که یک مدیرکل با سفر به شهرستان، پای حرف رؤسای هیأت های ورزشی و متولیان ورزش بنشیند که این مهم نشان از دغدغه مندی و انگیزه برای رفع مشکلات حوزه ورزش و جوانان در شهرستان می باشد.

سمیهمحمودی ضمن تأکید بر کمبود شدید پرسنل اداری گفت: مناسب نبودن ساختمان اداره و نداشتن سالن مناسب برای برگزاری گردهمایی ها می طلبد تکمیل و بهره برداری از خانه جوان با سرعت بیشتری صورت گیرد.

محمودی گفت: با توجه به این که یکی از موضوعات اساسی در بحث زیرساخت ها تکمیل ورزشگاه قدس است و دغدغه همیشگی ما این بوده که این ورزشگاه به نتیجه برسد ولی متأسفانه هر بار منابع دراختیار به عنوان دیون باز می گردد.

وی از نداشتن خوابگاه به عنوان یکی از معضلات در بحث برگزاری مسابقات یاد کرد وگفت: از بازآفرینی شهری چیزی که بضاعت مان بود و با همت مسئولان وقت خوابگاه سالن دو قلو را احداث کردیم.

نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مکاتباتی با وزارت برای دریافت پک های ورزشی و منابع مالی داشته ایم  که متاسفانه در حال حاضر وزارت پاسخگوی این موضوع نبوده و تحقق پیدا نکرد که بتوانیم درخواست تیم ها و هیأت ها را برای اقلام و کمک هزینه اعزام ها اجابت کنیم، با اینحال مبالغی را که تاکنون از مسئولیت اجتماعی از وزارت نفت گرفته ایم هرچه بوده به ورزش اختصاص داده ایم و به عبارتی هرچه کمک کردیم از منابع نفتی بوده و چیزی از وزارتخانه نبود.

محمودی یادآوری کرد: از ۱۰ باب چمن مصنوعی که در سفر وزیر قول مساعد احداث گرفتیم تعدادی محقق شده است که اتحادیه مسکن در بهره برداری یک باب چمن مصنوعی سروستان، شهرداری منظریه دو باب چمن مصنوعی شهر منظریه و خیرین روستای امامزاده علی اکبر (ع) یک باب همت گماشتند.

وی خاطرنشان ساخت: در سال جاری از ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان در حوزه های مختلف ۴ میلیارد را برای حوزه ورزش اختصاص می دهیم که از اداره کل ورزش و جوانان استان انتظار می رود رقمی چهار برابراین را برای ورزش شهرستان در نظر بگیرد.

نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین گلایه هیأت ها کمبود مکان است، گفت: بر اساس قانون با همفکری فرمانداری و دستگاه های ذیربط همانطور که در شورای برنامه ریزی استان هم مطرح شده از ظرفیت مولد سازی و برون سپاری استفاده کنیم.بارها گفته ام که تشکیل مجمع خیرین ورزشیار پیگیری شود که در کنار آن، ما هم تمام قد از منابع موجود کمک می کنیم.

محمودی عنوان کرد: با توجه به اینکه هیأت های مختلف بحث زمین را مطرح کردند که در صوت تأمین زمین خودشان مابقی کارها را انجام می دهند قول مساعد فرمانداردر این خصوص پیگیری و در حمایت هایی هم که من باید داشته باشم کوتاهی نمی کنم.

وی گریزی به راه اندازی سایت زباله در کنار پارکینگ کوه شتری زد و گفت: با اصل موضوع در ارتباط با محیط زیست موافقیم ولی اعضای شورا مکان یابی جدیدی بکنند که مردم و ورزشکاران متضرر نشوند.

نگاه ویژه به ورزش بانوان خصوصاً در رشته های خاص مثل فوتبال و دوچرخه سواری برای مکان مناسب، مکاتبه با وزیر برای تأمین هزینه تجلیل از قهرمانان از دیگر موضوعاتی بود که نماینده در مورد آن صحبت نمود.

در ادامه مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در سخنانی گفت: این شهرستان در حوزه ورزش از پتانسیل مطلوبی برخوردار است که ورزشکاران آن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارات خوبی را نصیب استان اصفهان کرده‌اند که نشان می دهد شهرضا از شهرستان‌های مهم و اثرگذار در ورزش استان است.

جواد محمدی با تأکید بر تشکیل مجمع خیران ورزشیار در شهرستان شهرضا گفت: با تشکیل این مجمع و جلسات مستمر می‌توان به افزایش سرانه فضای ورزشی کمک نموده ‌و به سمت تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام در شهرستان گام برداریم.

محمدی با اشاره به افزایش کمک ها به هیأت های ورزشی در سراسر استان گفت: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۹۰ میلیون و از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰ میلیون تومان به هیأت های ورزشی شهرستان که دارای شناسه رسمی بوده اند کمک مالی شده است و این در حالی است که پیش از این کمک قابل توجهی صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: ما از سرمایه گذارانی که در ورزش حضور می یابند حمایت خواهیم کرد و در صورت معرفی سرمایه گذار توسط شهرستان‌ها، آمادگی در اختیار گذاشتن زمین جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان‌ها را داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرضا گفت: در سال گذشته ۳۳ ملی پوش اعزامی به مسابقات برون مرزی موفق شدند ۳۱ مدال ارزشمند در میادین المپیک، جهانی، بین المللی و آسیایی در رشته های بدنسازی، تکواندو جودو، شنا، کوهنوردی، رزمی و شطرنج ناشنوایان با خود به ارمغان آورند و در مجموع دو بخش مسابقات استانی و کشوری نیز با اعزام ۳۳۲ تیم ۷۰۰ مدال ارزشمند در کارنامه ورزش شهرضا ثبت شد.

حمید صالحی گفت: برگزاری ۳۱۱ مسابقه شهرستانی، میزبانی ۲۶ مسابقه استانی و ۱۴ مورد کشوری، اجرای ۲۱ همایش پیاده روی، ۴۰ همایش همگانی و فرهنگی، ۱۱ جشنواره، ۹۰ کوهگشت و صعود، ۱۵ کارگاه دانش افزایی و ۶ دوره داوری و مربیگری از دیگر اقدامات انجام گرفته در یکسال گذشته است.

صالحی بیان نمود: بیش از ۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۷۴ رشته ورزشی در قالب ۵۰ باشگاه خصوصی و ۳۰ مکان ورزشی (اعم از؛ مکان ورزشی دولتی، زورخانه، استخر، چمن های مصنوعی و طبیعی و خانه های ورزش روستایی) در سطح شهرستان در طول سال گذشته داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورزش شهرضا پویا و فعال است و این مهم را از اخبار برنامه ها و فعالیت های ۴۰ هیأت ورزشی فعال که به صورت روزانه در کانال و سایت اخبار ورزش شهرضا منتشر می شود می توان رصد کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرضا اینگونه ادامه داد: در شهرستان سرانه فضای ورزشی ۰/۳۹ مترمربع است، ۰/۲۸۷ مترمربع روباز و ۰/۱۰۵ متر مربع سرپوشیده است که با توجه به اینکه از حد مطلوب فاصله زیادی دارد  توجه ویژه به بحث زیرساخت های ورزشی بالاخص سرپوشیده که لازمه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی است اهمیت بسزایی دارد.

صالحی اظهار داشت: مشکل ورزش ما بیشتر بحث زیرساخت ها است که کمبودش را در این شهرستان حس می کنیم چراکه برای تأمین نیاز هیأت ها و تیم ها به مکان با این کمبود مواجه هستیم، هرچند در برخی شهرستان ها شهرداری ها اماکن ورزشی زیادی دارند که حمایت می کنند اما در شهرضا بیشتر اماکن ورزشی از اداره کل است و در دست بخش خصوصی.

وی گفت: بااین بضاعت کم فعالیت ها به همت هیأت ها خوب پیش رفته است حتی در برخی از هیأت های ورزشی در بحث قهرمانان ملی  پوش که با هیأت استان بخواهیم قیاس کنیم وزن بالایی داریم به طوری که به عنوان مثال در هیأت بدنسازی از ۶ قهرمان  برون مرزی ۵ مورد از شهرضا است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=18045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.