• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

کنگره شهدای اسارت در استان اصفهان راه انداری می شود

  • کد خبر : 18949
  • 29 مرداد 1402 - 13:08
کنگره شهدای اسارت در استان اصفهان راه انداری می شود
سیناخبر- مشاور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: کنگره شهدای اسیر اسارت در استان اصفهان راه انداری می شود تا یاد و خاطره این عزیزان پابرجا بماند.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر حجت الاسلام و المسلمین رضا باقری در مراسم گردهمائی آزادگان سرافراز شهرستان شهرضا که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، گفت: همانگونه که اسیران شام پیامرسان عاشورا بودند، آزدگان ۸ سال دفاع مقدس نیز پیامرسان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین باقری افزود: اگرآزاداگان حقایق و تجارب اسارت و جنگ تحمیلی را برای جوانان بیان نکنند، افراد دیگری بصورت مغرضانه برایشان تبیین می کنند.

وی تاکید کرد: کارگروه های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان ها باید بیش از پیش فعال شود و مبلمان شهری را با یاد و نام شهدا مزین کرد.

امام جمعه شهرضا در این مراسم با بیان اینکه آزادگان سرمایه های باارزش کشور هستند، گفت: دوران ۸ سال دفاع مقدس طلایی ترین و استثنایی ترین تاریخ انقلاب اسلامی است زیرا بسیاری از ارزش ها در آن زمان پیدا شد و معنا پیدا کرد.

حجت الاسلام سید نعمت الله صالح افزود: آزادگان شاهدان و بازماندگان دوران۸ دفاع مقدس  وحجتی برای نسل امروز هستند تا حقایق را برایشان بازگو کنند.

وی افزود: تمام سختی هایی که آزادگان در دوران اسارت و در راه خدا متحمل شدند در نزد خداودند دارای جایگاه ویژه ای و توشه ای برای آخرتشان است.

فرماندار شهرستان شهرضا با بیان اینکه انتخاب و آزادی کامل ترین مرحله دینی است، گفت: نقش مردم در تثبیت و استمرار گام اول انقلاب و تجربه آزادگان در گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

سید امیر جعفری گفت: لشکر امام حسین(ع) هم در قیام عاشورا در ظاهر شکست خوردند اما گذر زمان نشان داد که پیروز واقعی چه کسانی بودند، در تاریخ انقلاب اسلامی هم  گذر زمان نشان داد پیروز واقعی ۸ سال دفاع مقدس کیست و سرنوشت دشمنان که اسیران واقعی بودند چه شد.

جعفری افزود: آزادگان از تجارب خود برای آموزش کار های تشکیلاتی به جوانان دریغ نکنند و به آن ها بگویند برای اینکه این انقلاب پا برجا بماند چه هزینه های بارزشی داده شده است.

در این مراسم که با اجرای سرود توسط آزادگان شهرستان شهرضا همراه بود از ۵۰نفر از آزادگان شهرضا تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=18949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.