• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد تومانی در شهرضا دستگیر شد

  • کد خبر : 26227
  • 12 بهمن 1402 - 10:11
کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد تومانی در شهرضا دستگیر شد
سیناخبر- فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که پس از جذب سرمایه 5 هزار میلیارد ریالی از مردم متواری شده بود خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: به دنبال شکایت تعداد ۶۰ نفر از شهروندان شهرستان شهرضا مبنی بر اینکه فردی از آنان ۵ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری این شهرستان قرار گرفت.

سردار علینقیان پور افزود: کارآگاهان در تحقیقات و بررسی‌های تخصصی خود دریافتند متهم که دارای تحصیلات در زمینه مهندسی کامپیوتر بوده و در این حوزه از تبحر لازم برخوردار بوده از سال ۹۸ نسبت به جذب سرمایه افراد با وعده پرداخت سود ماهیانه ۱۰ درصد اقدام می‌کرده است.

وی ادامه داد: فرد مذکور با گسترش فعالیت خود با استفاده از اقوام و شهرتی که در شهرستان به دست آورده بود اقدام به جذب سپرده‌گذار کرده و در روند کاری خود به آنان اعلام می‌کرد که از نهادهای رسمی کشور مجوز فعالیت اقتصادی داشته و در زمینه تاسیس بیمارستان و مراکز داروسازی فعالیت می‌کند اما در اصل با سرمایه‌های جذب شده در بازار جهانی فاِرکس به معامله ارز دیجیتال می‌پرداخته است.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: روند پرداخت سود ماهیانه به سپرده گذاران تا تیرماه سال جاری ادامه داشت و از آن زمان  با قطع واریز سود سپرده‌گذاران متوجه متواری شدن متهم شده و خانواده وی نیز با مراجعه به کلانتری مفقودی وی را اعلام می‌کنند و در نهایت پس از بررسی‌های بعمل آمده مشخص می‌شود که تمام حساب‌های فرد مذکور تخلیه شده است.

وی ادامه داد: پس از تایید متواری شدن متهم اقدامات علمی و تخصصی برای شناسایی و دستگیری وی انجام و با رصد هوشمندانه‌ای که صورت گرفته نهایتاً این فرد در حالی که به وسیله یک دستگاه اتوبوس مسافربری قصد فرار به سمت استان‌های جنوبی کشور را داشت در شهرستان دهاقان شناسایی و دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان شهرضا انتقال داده شد که پس از اعتراف به بزه ارتکابی برای رسیدگی قانونی به جرم خود تحویل مرجع قضائی شده و با قرار صادره روانه زندان شد. 

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=26227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.