• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

کسری ۶۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در شهرضا

  • کد خبر : 8092
  • 01 شهریور 1401 - 9:25
کسری ۶۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در شهرضا
سیناخبر- فرماندار شهرضا از کسری حدود ۶۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در شهرضا خبر داد و گفت: تأمین آب آشامیدنی اولویت اول در استان است که استاندار برای رفع این مشکل دستور حفر سه حلقه چاه را صادر کرد و این کار انجام شد اما مقدار آب مورد نیاز شهرستان تامین نشد.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر سیدامیر جعفری در خصوص پیشرفت مصوبات نخستین سفر شهرستانی استاندار اصفهان اظهار کرد: در نخستین سفر شهرستانی استاندار و نشست مشترک شورای اداری استان و شهرستان شهرضا مصوبات خوبی برای حل مشکلات این شهرستان ثبت شد و با توجه به اینکه شهرضا نخستین مقصد شهرستانی استاندار بود، تلاش شد مشکلات شهرستان آسیب‌شناسی و احصا شود.

جعفری اجرای برخی مصوبات این سفر را در گروی تأمین اعتبار دانست و افزود: برخی مصوبات نیاز به تأمین اعتبار نداشت بلکه مربوط به حل اختلاف دستگاه‌های دولتی با یکدیگر بود که به خوبی اجرا و اختلافات نیز برطرف شد، همچنین تعدادی از مصوبات درباره مجوزهایی بود که سال‌ها بر زمین مانده بود؛ مانند ساخت خیمه گلستان شهدا در جوار امامزاده شاهرضا که با دستور استاندار این مجوز نیز صادر شد.

وی مهم‌ترین معضل این شهرستان را طرح تفصیلی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده و خارج از محدوده شهر دانست و گفت: با دستور استاندار کمیسیون ماده ۵ استان تشکیل شد و پس از سال‌ها جلسات فراوانی شکل گرفت که در نتیجه آن طرح تفصیلی به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم طی ماه‌های پیش رو تمام پیوست‌های طرح تفصیلی با پیوست معابر، پیوست ترافیکی و ساخت‌وسازها به اتمام برسد.

فرماندار شهرضا یکی از خواسته‌های دیرینه مردم شهرستان را تأمین آب شرب شهرستان دانست و ادامه داد: همه مردم شهرضا با این مشکل روبه‌رو هستند، بنابراین می‌توان گفت که تأمین آب آشامیدنی اولویت شماره یک در استان است که استاندار برای رفع این مشکل دستور حفر سه حلقه چاه را صادر کرد و این کار انجام شد اما مقدار آب مورد نیاز شهرستان تأمین نشد.

جعفری از کسری حدود ۶۰ لیتر بر ثانیه کسری آب شرب در شهرضا خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از مهم‌ترین معضلات شهرستان به‌شمار می‌آید که در دفتر فنی استانداری دستورات لازم در این زمینه صادر شده است و امیدواریم اجرای آنها با شتاب بیشتری انجام شود.

کمبود اعتبار برای شش‌بانده کردن جاده اصفهان-‌شهرضا

وی با اشاره به مصوبات سفر شهرستانی استاندار به شهرضا در حوزه راهداری گفت: برای رفع نقاط حادثه‌خیز، اقدامات بسیار خوبی در تسریع پروژه شش‌بانده کردن جاده اصفهان شهرضا در دستور اقدام بود که پس از سفر استاندار، اجرای این پروژه‌ها با سرعت بیشتری در حال پیگیری است، گرچه به دلیل تزریق نشدن اعتبار مورد نیاز به پیمانکار حوزه راهداری هر چند وقت یک بار سرعت کار کم و زیاد می‌شود.

فرماندار شهرضا از دیگر برکات سفر استاندار را بازدید از محله‌های کم‌برخوردار شهرضا دانست و افزود: استاندار با حضور در محله‌هایی مانند خمینی‌آباد شهرضا از نزدیک با مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی و محلات کم‌برخوردار آشنا شد و دستوراتی صادر کرد که تا امروز بسیاری از مشکلات این مناطق از جمله درخواست اتصال محله به خیابان اصلی برطرف شده است.

جعفری از پیشرفت طرح‌هایی مانند آسفالت کوچه‌ها و تعادل‌بخشی به منابع آب خبر داد و تاکید کرد: شهرداری اقدامات مناسبی برای نوسازی و بهسازی معابر انجام داده است همچنین با حضور استاندار در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک صنعتی رازی، تصمیمات خوبی برای صنعت شهرستان گرفته شد که هرچند بعضی از آنها هنوز اجرایی نشده است اما به محض تأمین اعتبار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معضل چاه‌های غیرمجاز در حاشیه

وی یکی دیگر از مشکلات شهرضا را وجود چاه‌های غیرمجاز معرفی کرد و افزود: این چاه‌ها به دلیل تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وسازهای بی‌رویه یا غیرمجاز در حاشیه شهرها همچنین تفکیک غیرقانونی زمین‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و باغ‌های خرد شکل گرفته است و از چند دهه پیش تاکنون به ویژه در دوره‌ای آبسالی با پدیده گسترش حجم چاه‌های غیرمجاز در شهرستان روبه‌رو بودیم.

فرماندار شهرضا با اشاره به تلاش‌های شش ماه گذشته مسئولان شهرستان برای پلمب و پر کردن چاه‌های غیرمجاز گفت: در این مدت آمار بستن چاه‌های غیرمجاز با رشد چشمگیری ادامه یافته است، چاه‌های قانونی بدون کنتور هوشمند نیز شناسایی شد و شهروندان الزام به نصب کنتور هوشمند بر آنها شدند.

جعفری دشت مهیار شمالی و جنوبی در این شهرستان را جزو نقاط بسیار خطرناک از نظر فرونشست دانست و ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده آن است که حفر چاه‌های بی‌رویه چگونه سفره‌ها و آبخوان‌های منطقه را خالی کرده است و در صورت ادامه این روند در آینده با وضعیت خطرناکی برای کشاورزی امنیت و سلامت مردم روبه‌رو خواهیم بود.

وی گفت: یکی از کارهای جدی که با همکاری مقام قضائی دادستان و اداره منابع آب در چند ماه گذشته پیگیری شد برخورد با چاه‌های غیرمجاز بوده که سرعت آن نسبت به سال‌های گذشته چند برابر شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=8092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.