• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
24

کاورگذاری انار، خسارت کرم گلوگاه را به زیر ۵ درصد می رساند

  • کد خبر : 4838
  • 06 اردیبهشت 1401 - 11:50
کاورگذاری انار، خسارت کرم گلوگاه را به زیر ۵ درصد می رساند
سیناخبر- رییس شرکت تحقیقاتی یاقوت انارستان شهرضا گفت: این شرکت با بیش‌از ده سال فعالیت در مورد حفاظت از انواع میوه‌ها، برای رفاه حال باغداران امسال نیز اقدام به تولید محدود کاورهای محافظتی میوه‌های انار، انگور، به، سیب پسته، گلابی و سایر میوه‌ها کرده‌است.

به گزارش سیناخبر دکتر غلامرضا دباغ بیان داشت: مشخصات این کاورها که حاصل تلاش علمی بیش‌از یازده سال محققان این شرکت با همکاری اساتید و پژوهشگران سایر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور می‌باشد نه‌تنها از نظر نوع پارچه و مشخصات آن( همچون گرماژ، مش، رنگ ، استحکام کششی و مقاومت در برابر تابش طولانی‌مدت آفتاب و سایر عوامل محیطی) بلکه از لحاظ نوع گل انتخابی برای گذاشتن کاور، زمان درست و مناسب کاور گذاری، دوخت و جنس بند کاور برای چندین نوع میوه مورد بررسی و آزمایش‌های متعدد قرار گرفته‌است.

نمونه میوه‌های کاور گزاری شده نیز تحت بررسی‌های فیزیکی، شیمیایی و غذایی لازم قرار گرفته و کیفیت آن‌ها در مقایسه با  نمونه‌های شاهد، مورد تایید قرار گرفته‌است.

این شرکت مفتخر است که در طی سالیان گذشته نه‌تنها توانستهتولیدات خود را به اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران ارسال نماید و بدین لحاظ نماینده‌ای شایسته برای شهرستان شهرضا و استان اصفهان باشد بلکه با ایجاد زمینه‌های کاری مختلف( همچون دوخت کار، برشکار، چاپ  بسته‌بندی و نصاب) سهم کوچکی در کارآفرینی منطقه و کشور داشته باشد.

 ازآنجایی‌که تنظیم زمان گذاشتن کاور در نتیجه کار بسیار حائز اهمیت است لذا باغداران علاقه‌مند به کاور گذاری باید هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم را به عمل آورند.

تاثیرات اثبات‌شده کاور گذاری بر محصول کاهش چشمگیر آلودگی به کرم گلوگاه به زیر پنج درصد، رفع کامل آفتاب‌سوختگی، جلوگیری از اثرات مخرب تگرگ و باران‌های موسمی، حفاظت میوه در مقابل پرندگان، جوندگان و حشرات است.

به لحاظ عدم نیاز به سم‌پاشی، میوه تولیدی از نظر بهداشتی بسیار مرغوب‌تر است.

این سرمایه‌گذاری حداقل حدود نود و پنج درصد سود عاید باغدار می‌کند و همچنین کاورهای استفاده‌شده می‌توانند مجدداً مورد استفاده قرار گیرند.

برای آگاهی بیشتر از فعالیت‌های انجام‌شده می‌توانید  به سایت  mivepoosh.ir مراجعه نمایید.

 برای سفارش کاور مورد نظر خود می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با شماره تلفن ۰۹۰۲۲۵۲۳۵۰۱ تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=4838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.