• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

کارت سوخت با نرخ دوم جایگاه‌ های عرضه سوخت منطقه اصفهان، تا نیمه اول سال جاری، جمع آوری و محدود می شود

  • کد خبر : 15060
  • 10 اردیبهشت 1402 - 9:39
کارت سوخت با نرخ دوم جایگاه‌ های عرضه سوخت منطقه اصفهان، تا نیمه اول سال جاری، جمع آوری و محدود می شود
سیناخبر- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، گفت: به منظور مدیریت مصرف سوخت در کشور، و بهبود نظام توزیع، برنامه‌ریزی شده که تا پایان نیمه اول سال جاری، با جمع آوری و محدود نمودن کارت‌های سوخت نرخ دوم جایگاه‌ های عرضه سوخت، 90 درصد مالکین خودروهای سواری و ۹۵ درصد مالکین خودروهای سنگین از کارت‌های شخصی خودشان جهت سوختگیری استفاده نمایند.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر عبدالله گیتی منش گفت: به منظور مدیریت بهتر مصرف سوخت و بهبود نظام توزیع فراورده‌های نفتی یارانه ای وکاهش عرضه خارج از شبکه سوخت برنامه‌ریزی شده، تا پایان نیمه اول امسال ۹۰ درصد از کارت‌های سوخت با نرخ دوم موجود در جایگاه‌ های عرضه سوخت، جمع آوری و محدود شود.

گیتی‌منش تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ مبحثی تحت عنوان بهبود نظام توزیع فرآورده‌های نفتی مطرح شده است، این مبحث در تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز ذکر شده است. در یکی از بندهای این تبصره آمده است که وزارت نفت و شرکت ملی پخش موظف به مدیریت بهینه مصرف و نظام توزیع شده‌اند باید از از قاچاق سوخت جلوگیری کنند، به همین علت مقرر شده تا طی نیمه اول سال جاری،  تمهیداتی اتخاذ شود که ۹۰ درصد مالکین خودروهای سواری و ۹۵ درصد مالکین خودروهای سنگین از کارت‌های شخصی خودشان جهت سوختگیری بنزین با نرخ دوم ،استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: حدود نیمی از بنزین مصرفی در کشور سهمیه‌ای و نیمی دیگر با نرخ دوم است. افرادی که بنزین با نرخ دوم مصرف می‌کردند در گذشته مایل به استفاده از کارت سوخت شخصی خود نبودند، برخی دیگر نیز اطلاعی نداشتند که پس از اتمام سهمیه بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی، به مقدار ۱۵۰ لیتر سهمیه بنزین با نرخ دوم خواهند داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه در موضوع قاچاق سوخت به هیچ عنوان مردم مقصر نیستند، اظهار کرد: قاچاق سوخت به صورت سازمان یافته اتفاق می‌افتد، یکی از دلایل قاچاق سوخت تفاوت فاحش قیمت دولتی و آزاد یعنی قیمت اصلی تمام شده در تولید سوخت است.

گیتی منش تصریح کرد: این سیاست به این علت اجرا شده است تا مشخص شود که سهمیه بنزین با نرخ دوم، توسط چه شخصی مصرف خواهد شد؛ تا بتوان به کمک آن اطلاعات مصرف کنندگان را تکمیل کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم، محدودسازی کارت‌های سوخت بنزین با نرخ دوم موجود در جایگاه های عرضه سوخت است، به همین علت برنامه‌ریزی شده تا نیمه اول سال جاری ۹۰ درصد از کارت‌های جایگاه داران جمع آوری شود، و در این خصوص سعی شده برای اجرای مطلوب این طرح، اطلاع‌رسانی لازم انجام شود. البته تمامی کارت‌های جایگاه‌ها جمع آوری نخواهند شد و یک یا دو کارت سوخت جهت شرایط اضطراری، برای افرادی که کارت سوخت شخصی خود را احیانا به همراه ندارند موجود میباشد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به کاهش مدت زمان صدور کارت سوخت نیز اظهار کرد: طبق اخبار منتشر شده و با توجه به اقدامات صورت گرفته در سامانه هوشمند سوخت، مدت زمان صدور کارت سوخت به ۲۰ روز کاهش پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=15060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.