• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت در  شهرستان شهرضا در حال اجراست

  • کد خبر : 24786
  • 03 دی 1402 - 12:04
پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت در  شهرستان شهرضا در حال اجراست
سیناخبر-  رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت در سطح شهرستان شهرضا از 20 آذر تا15 دی ماه اجرا می شود.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر مهیار حاجی مالیان در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، بانوان و خانواده شهرستان که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، گفت: هدف از این طرح شناسایی بیماران دیابتی، فشار خون بالا زودتر از موعد، همراه با مشاوره و درمان به موقع است تا عوارض آن نظیر سکته قلبی و مغزی، بیماری های چشمی، از دست دادن کلیه و اندام جلوگیری شود.

حاجی مالیان افزود: تاکنون تنها ۳۰ درصد از جمعیت ۱۲۵ هزار نفری بالای ۱۸ سال شهرستان شهرضا در این پویش شرکت کرده اند که نیازمند مشارکت بالای مردمی در راستای ارتقای سلامت جامعه هستیم.

وی بیان کرد: بیماری های غیرواگیردار در سطح کشور نسبت به بیماری های واگیردار  نظیر سکته قلبی و سکته مغزی که از عوامل مهم بروز این بیماری ها فشار خون بالا و دیابت است رواج بیشتری دارند که متاسفانه افزایش نرخ مرگ و میر را به همراه دارد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا افزود: پویش غربالگری رایگان بیماری ایدز با شعار من هم تست اچ آی وی می دهم، در سطح شهرستان انجام شد که ۸۹۹ نفر شرکت کردند و تست ۳ نفر مشکوک بود و به استان ارسال و با بررسی های انجام شده نتیجه تست شان منفی اعلام شد.

حاجی مالیان افزود: این تست همچنان برای تمامی افراد بصورت رایگان در مرکز مشاوره ایدز واقع در درمانگاه قائمیه انجام می شود و پایان ایدز با پویش همگانی خدمات، تشخیص، پیشگیری، مراقبت و درمان ممکن می شود.

وی گفت: سامانه ۱۹۰ مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی  در سراسر کشور است و هموطنان می توانند تخلفات بهداشتی را به این سامانه اعلام نمایند تا سریعا به آن ها رسیدگی شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=24786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.