• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
18

پایان یک دهه انتظار؛ منطقه ویژه اقتصادی شهرضا به تصویب رسید

  • کد خبر : 6444
  • 06 تیر 1401 - 11:39
پایان یک دهه انتظار؛ منطقه ویژه اقتصادی شهرضا به تصویب رسید
سیناخبر- نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بالاخره بعد از گذشت بیش از یک دهه از اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی در شهرضا این منطقه در مجاورت کریدور شمال به جنوب کشور در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تصویب رسید.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر سمیه محمودی  اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی شهرضا یکی از مناطق ویژه اقتصادی مهم کشور است که از سال ۱۳۸۹ مجوزهای لازم را کسب کرده است، اما اجرای آن تاکنون به دلیل دست‌اندازی‌ها و مانع‌های بسیار بر زمین مانده بود.

محمودی با بیان اینکه این منطقه به مساحت ۵۰۰ هکتار ساخته می‌شود، افزود: در مرحله نخست ۳۰۰ هکتار زمین به این منطقه اقتصادی اختصاص داده شده است و در مرحله دوم ۲۰۰ هکتار دیگر اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: بالاخره بعد از گذشت بیش از یک دهه از اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی در شهرضا این منطقه در مجاورت کریدور شمال به جنوب کشور در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تصویب رسید.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصویب این منطقه باید جلسات آن در سازمان محیط زیست کشور برگزار شود، گفت: بعد از گرفتن جلسه در سازمان محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی شروع به کار می‌کند.

محمودی با بیان اینکه از حضور سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شهرضا استقبال می‌کنیم، بیان کرد: اولویت ما در منطقه ویژه با سرمایه‌گذاران شهرستان شهرضا است تا در منطقه سرمایه‌گذاری کنند و در ادامه با سرمایه‌گذاران استان اصفهان و دیگر سرمایه‌گذاران است.

وی ادامه داد: نزدیکی شهرضا به صنایع بزرگ و مادر از جمله فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، فولادهای یزد، پالایشگاه، پتروشیمی و تجمیع بیشتر واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و مناطق صنعتی شهرستان و نزدیکی به مرکز استان برای تسهیل در دسترسی به نیروی متخصص و دریافت خدمات فنی و مهندسی مورد نیاز و وجود منطقه ویژه اقتصادی با قابلیت جذب سرمایه‌گذار خارجی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان در بخش صنعت است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ایجاد شیمی پارک در شهرضا گفت: عبور بزرگ‌ترین خط انتقال گازرسانی کشور از کنار منطقه پاتله شهرضا سبب شد که نخستین شیمی پارک تخصصی تبدیلات گازی به مساحت حدود ۲ هزار هکتار در جوار منطقه صنعتی پاتله شهرضا اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته آینده جلسات آن در استان گرفته می‌شود، تصریح کرد: نیاز این شیمی پارک به گاز طبیعی برای خوراک واحدهای صنعتی است که از این نظر با توجه به عبور خط لوله انتقال گاز ۵۶ اینچ سراسری و وجود شبکه‌های انتقال برق ۴۰۰ و ۶۳ کیلو ولت در منطقه، عبور ریل آهن و همجواری با بزرگراه‌های شهرضا، بوشهر و شهرضا، شیراز و به ویژه وجود نیروی متخصص و دانشگاهی در مراکز آموزش عالی فعال شهرضا که بالاترین آمار فارغ‌التحصیلان را در رشته گرایش‌های مختلف شیمی و مهندسی شیمی و پالایش دارد، ایجاد  این شهرک تخصصی را توجیه‌پذیر کرده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=6444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.