• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

وزارت نیرو به تعهدات خود در استان اصفهان درباره حقابه زاینده رود عمل نکرده است

  • کد خبر : 28667
  • 16 اردیبهشت 1403 - 10:42
وزارت نیرو به تعهدات خود در استان اصفهان درباره حقابه زاینده رود عمل نکرده است
سیناخبر- مدیر کل مدیریت بحران استان در شهرضا گفت: طرحی در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی، مدیریت سیلاب و پیشگیری از فرونشست به وزارت نیرو ارائه شد.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر منصور شیشه فروش افزود: در سطح استان ۳ هزار کیلومتر رودخانه داریم که برای پیشگیری و کنترل سیل باید ۴۰۰ کیلومتر از این رودخانه ها به صورت ویژه ساماندهی شود.

شیشه فروش بیان داشت: تصرفات و آزادسازی مسیر رودخانه ها، اجرای طرح های ساماندهی رودخانه ها، آزادسازی مسیل ها و اصلاح و بازسازی مناطق اولویت پذیر در مسیر رودخانه ها  نیاز به اعتبار دارد که این اعتبار نیز باید توسط وزارت نیرو تامین شود.

وی تصریح کرد: در زمینه فرونشست زمین  اجرای طرح های تعادل بخشی منابع آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی فقط با احیای رودخانه زاینده رود محقق می شود که تامین اعتبار برای تکمیل طرح های تامین آب برای حوزه زاینده رود و جلوگیری از بارگزاری هایی که در بالادست رودخانه انجام می شود، جزو تعهدات وزارت نیرو است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برای جلوگیری از تشدید فرونشست زمین، کنترل کانون های گرد و غبار و رفع مشکلات مرتبط با کم آبی و خشکسالی باید نسبت به تامین حقابه های قانونی کشاورزی و زیست محیطی رودخانه زاینده رود، احیای تالاب گاوخونی و تامین حقابه های تالاب که بر اساس مطالعات انجام شده، سالانه ۱۷۶ میلیون متر مکعب است،  اقدام شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=28667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.