• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

هکتارها زمین کشاورزی در شهرضا آزادسازی شد

  • کد خبر : 20998
  • 15 مهر 1402 - 11:36
هکتارها زمین کشاورزی در شهرضا آزادسازی شد
سیناخبر- فرماندار شهرستان شهرضا با اشاره به آزادسازی ۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی شهرضا در یکسال گذشته گفت: جریانات دلالی و ورود زمین خواران سبب بسیاری از مشکلات و تنگناها در مدیریت اراضی شهرستان شده بود.

به گزارش روز شنبه سیناخبر سید امیر جعفری با اشاره به قانون حفاظت از اراضی ملی و لزوم جلوگیری از تداوم ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار داشت: شاید این برای شهروندان سؤال باشد که چرا فرمانداری، جهاد کشاورزی و دستگاههای مسئول با لودر و بولدوزر بعضی از باغ‌ها و مکانهایی که شهروندان ساختند را تخریب می‌کنند.

جعفری افزود: در حقیقت فلسفه ساخت وسازهای غیرمجاز و برخورد و مقابله با آنها بسیار امر مهم و مترقی به شمار می رود، بر این اساس که برای حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی و نگه داشتن این اراضی به عنوان بسترهایی برای توسعه آینده شهرستان در حوزه‌های کشاورزی و گلخانه، این امر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه قانون‌مندی در حوزه ساخت و ساز یک امر مهم و حیاتی به شمار می‌رود، گفت: در راستای تسهیل در تصویب طرح تفصیلی شهرستان، در استان متعهد شدیم که جلوی ساخت وسازهای غیرمجاز را در شهرستان گرفته و بر همین اساس تدوین و ابلاغ طرح تفصیلی شهرضا قوت گرفت.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه در قالب ساخت و سازهای غیرمجاز تخلفات بزرگ دیگری هم انجام می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از این ساخت وسازها همراه با تخلفات بدتری از قبیل حفر چاه های غیرمجاز، آن هم در شرایط بحران خشکسالی و در شرایطی که آب کم است و آب شرب شهرستان متکی به چاه های موجود در شهرستان است و روز به روز هم با کاهش کیفیت آب زمینه بروز نارضایتی اجتماعی ایجاد می‌شود، مواجه هستیم.

جعفری با اشاره به آزادسازی ۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی شهرضا در یکسال گذشته افزود: این میزان آزادسازی در چند نوبت تخریب ویلاسازی‌ها و سازه‌های غیرمجاز انجام گرفت و البته در این خصوص باید به این موضوع مهم اذعان کنیم که جریانات دلالی و ورود زمین خواران سبب بسیاری از مشکلات و تنگناها در مدیریت اراضی شهرستان شده بود.

جعفری خاطرنشان کرد: در اراضی شریف آباد، منوچهرآباد، در روستای مهیار و در بسیاری دیگر از روستاهای شهرستان این همت وجود داشت که با همکاری مقام قضائی، این ساخت وسازها تخریب شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=20998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.