• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

نمونه گیری سرمی بیماری بروسلوز در دامداری های صنعتی شهرستان شهرضا انجام شد

  • کد خبر : 26050
  • 08 بهمن 1402 - 10:28
نمونه گیری سرمی بیماری بروسلوز در دامداری های صنعتی شهرستان شهرضا انجام شد
سیناخبر- کارشناس بهداشت و مدیریت بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا گفت: با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری های مشترک انسان و دام نمونه گیری سرمی بیماری بروسلوزبرای بیش از 6هزار رأس گاو در دامداری های صنعتی شهرستان شهرضا انجام شد.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر واحد مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرضا در ۱۰ ماهه سال جاری از واحد های دامداری صنعتی شهرستان، ۶هزار و ۸۷۱ نمونه خون دام اخذ و تست های تشخیصی و تکمیلی جهت شناسایی موارد مشکوک و مثبت بیماری بروسلوز انجام شد.

کارشناس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: بیماری بروسلوز از جمله مهمترین بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام محسوب می شود که این بیماری در دام هیچ گونه درمانی ندارد، بنابراین رویکرد دامپزشکی در خصوص پیشگیری و مقابله با این بیماری در مرحله اول واکسیناسیون دام ها و در صورت ابتلا، شناسایی، جداسازی و حذف آن ها از گله می باشد .

 محمد حسین باغبان بیان کرد: این بیماری به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام که از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه است و بهار و پاییز یعنی ‌زمان‌ زایش‌ و شیردهی‌ دام‌ها بیشتر انتقال پیدا می کند.

وی در پایان از مردم درخواست نمود به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری تب مالت ضمن رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با دام، از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه و مشکوک خودداری کرده و گوشت مصرفی خود را نیز از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند وانتقادات، پیشنهادات و گزارشات خود را از طریق تماس با شماره چهار رقمی ۱۵۱۲ مطرح نمایند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=26050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.