• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

مهمترین مخاطرات استفاده نامتعارف از موتورسیکلت چیست؟

  • کد خبر : 15698
  • 30 اردیبهشت 1402 - 10:25
مهمترین مخاطرات استفاده نامتعارف از موتورسیکلت چیست؟
سیناخبر- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شهرضا با اشاره به مهمترین مخاطرات استفاده نادرست از موتورسیکلت، گفت: سوار کردن نفرات اضافه، حمل بار نامتعارف با موتورسیکلت، انجام حرکات نمایشی در معابر عمومی و عدم استفاده از کلاه ایمنی استاندارد، محافظ چشم و زانو بند از مهمترین مخاطرات در کمین راکبان موتور است.

به گزارش روز شنبه سیناخبر سرهنگ مصطفی غریبی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و همچنین استفاده بیشتر مردم به‌خصوص جوانان از موتور سیکلت، راکبان این وسیله نقلیه لازم است همانند سایر رانندگان، در هنگام رانندگی قوانین و مقررات را رعایت کنند.

سرهنگ غریبی اضافه کرد: موتورسیکلت سواران همواره یکی از کاربران آسیب پذیر در تصادفات درون‌شهری هستند که سالانه تعداد کثیری از آنان بر اثر سوانح دچار جراحات جدی و در برخی موارد معلولیت دائم می‌شوند.

وی با اشاره به اصول و مقررات لازم‌الرعایه برای راکبان موتورسیکلت، تاکید کرد: این گروه از رانندگان باید هنگام استفاده از موتورسیکلت کلاه ایمنی استاندارد، محافظ چشم، زانو بند و آرنج بند و لباس‌های ضخیم و مناسب استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شهرضا با بیان اینکه طبق ماده ۱۶۴ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان و سرنشینان هر نوع موتورسیکلت و دوچرخه موتوردار ملزم به استفاده از کلاه ایمنی است، تصریح کرد: آسیب وارده به سر و گردن عامل اصلی مرگ و معلولیت موتورسواران است، لذا استفاده از کلاه ایمنی ساده‌ترین و کم هزینه ترین شیوه ایمن ماندن است.

سرهنگ غریبی با بیان اینکه کلاه ایمنی پوشش و لایه محافظ برای جلوگیری از آسیب‌های شدید مغزی است، ادامه داد: ترمز و تغییر سرعت ناگهانی روی سطوح لغزنده مسیر، سبب بر هم خوردن تعادل موتورسیکلت می‌شود؛ این در حالی است که راندن موتورسیکلت در پیاده‌رو نیز خطرناک و ممنوع است.

وی با بیان اینکه راکبان موتورسیکلت باید از سوار کردن نفرات اضافه بپرهیزید زیرا این کار باعث به هم خوردن تعادل وسیله نقلیه می‌شود، عنوان کرد: سطح تماس اندک موتورسیکلت با جاده موجب افزایش احتمال وقوع سوانح رانندگی می‌شود، لذا حمل بار نامتعارف با موتورسیکلت نیز حادثه آفرین و خطرناک است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شهرضا با بیان اینکه لازم است در هنگام موتورسواری از نوارهای شبرنگ دارای قابلیت بازتاب نور بر روی لباس و موتورسیکلت استفاده شود، اظهار کرد: راکبان موتورسیکلت قبل از حرکت از سلامت چراغ راهنما و ترمز مطمئن شوند، در هنگام حوادث همزمان از هر دو ترمز استفاده و فاصله خود را با خودروهای در حال توقف حفظ کنند، زیرا برخورد موتورسواران با درب باز خودروها یکی از شایع‌ترین عوامل صدمه رسیدن به آنان است.

سرهنگ غریبی با بیان اینکه موتورسواران از انجام حرکات نمایشی در معابر عمومی خودداری و حتماً بیمه‌نامه معتبر تهیه کنند، تاکید کرد: راکبان از لابه لای وسایل نقلیه عبور نکنند زیرا تغییر مسیر ناگهانی سایر رانندگان خطر جدی برای موتور سواران ایجاد می‌کند و جابجایی هوای ناشی از عبور دیگر وسایل نقلیه موجب بر هم خوردن تعادل موتورسیکلت سوار می‌شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=15698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.