• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

محموله وارداتی گندم به وزن ۵۲ تُن در شهرضا توقیف شد

  • کد خبر : 7181
  • 28 تیر 1401 - 9:45
محموله وارداتی گندم به وزن ۵۲ تُن در شهرضا توقیف شد
سیناخبر- سخنگوی ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در شهرضا گفت: بازرسان مدیریت جهاد کشاورزی با اقدام به موقع و با هماهنگی کارشناسان نیروی انتظامی و رئیس اداره تعزیرات حکومتی ۲ دستگاه کامیون حامل 52 تن گندم را در شهرضا توقیف کردند.

 به گزارش روز سه شنبه سیناخبر امیر صفرپور اظهار داشت: در قرارگاه مردمی‌سازی ۲ گشت بازرسی متشکل از جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، تعزیرات، بازرسی اصناف، انجمن حمایت از مصرف‌کننده و صمت بازرسی از اصناف سطح شهر را انجام می‌دهند و با تخلفات برخورد می‌کنند.

صفرپور با بیان اینکه در هفته‌های گذشته ۹ اکیپ نظارتی در سطح شهر از نانوایی‌ها و اصناف بازرسی کردند، افزود: بالغ بر ۱۰۰ نانوایی در این مانورها مورد بازرسی قرار گرفت و ۱۰ فرم تخلف درخصوص کم فروشی و عرضه آرد در خارج از شبکه توزیع و گرانفروشی تنظیم و به اداره تعزیرات ارجاع داده شد و یک واحد متخلف نیز پلمب شد.

وی با اشاره به بازرسی از انبارهای موادغذایی و اقلام اساسی و تشکیل ۷ پرونده تخلف بهداشتی و یک پرونده احتکار گفت: همه نانوایی‌ها باید به دستگاه پُز مجهز شوند، چون ممکن است در چند هفته آینده طرح هوشمندسازی یارانه نان آغاز شود.

سخنگوی ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در شهرضا بیان کرد: ساعات پخت، وزن چانه، تعطیلی هفته، کیفیت نان، تعداد سهمیه پخت در یک روز، آمار آرد طبق سهمیه، قیمت نان ساده یا کنجدی و تابلو مشخصات نانوای اتحادیه در بازرسی‌ها کنترل و نظارت می‌شود.

صفرپور با اشاره به توزیع ۱۱۷ تن شکر به عنوان شکر مصرف خانوار در سطح شهرضا عنوان کرد: ۴۶ تن شکر مصرف صنفی در بین صنف قناد و ۸۰ تن انواع برنج دولتی نیز در ۴۰ نقطه مختلف در سطح شهرستان و روستاها توزیع شد.

وی با اشاره به تشکیل تیم بازرسی برای نظارت بر میوه‌فروشی‌ها و ماست‌بندی‌های سطح شهر ادامه داد: در حال حاضر اقلام اساسی در شهرضا کمبود نداریم و بعد از افزایش روغن دیگر کمبود روغن در سطح شهر نداریم.

سخنگوی ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در شهرضا با اشاره به تخلیه محموله وارداتی گندم در شهرضا گفت: در هفته گذشته بر اساس گزارشات واصله مبنی بر تخلیه محموله وارداتی گندم در یکی از کارخانجات تولید خوراک دام و طیور به وزن تقریبی ۵۲ تن که از مبدأ اسکله بندر شهید رجایی به مقصد سیلوی شهید موسوی بهارستان که در بارنامه ثبت شده بود، فردی با راننده تماس گرفته و آدرس کارخانه واقع در منطقه صنعتی خرم جنب شهرک رازی را داده بود.

صفرپور خاطرنشان کرد: بازرسان مدیریت با اقدام به موقع و با هماهنگی کارشناسان نیروی انتظامی شهرستان و رئیس اداره تعزیرات حکومتی ۲ دستگاه کامیون حامل گندم را توقیف و پس از صدور دستور قاضی محموله‌های فوق به سیلو تحویل و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به همراه متهمان به اداره تعزیرات ارجاع شد.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های تخلفات خود را شامل عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، گرانفروشی، کم‌فروشی، خرید سبدی، انبارهای غیر مجاز، احتکار را با سامانه‌های تعزیرات حکومتی ۱۳۵، اداره صمت ۱۲۴ و بازرسی اتاق اصناف ۰۳۱۵۳۲۳۳۳۸ تخلفات را اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.