• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
35

عملیات اچ۳ شاهکار عملیات‌های هوایی دنیا است

  • کد خبر : 4673
  • 31 فروردین 1401 - 10:14
عملیات اچ۳ شاهکار عملیات‌های هوایی دنیا است
سیناخبر- فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا گفت: عملیات اچ۳ که توسط افسران نیروی هوایی طرح‌ریزی و توسط خلبانان نیروی هوایی اجرا شد، پایگاه الولید عراق را در دورترین نقطه بمباران کردند و به زعم طراحان نظامی دنیا این عملیات به عنوان پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات هوایی دنیا ثبت شد.

 به گزارش روز سه شنبه سیناخبر امیر سرتیپ دوم شهرام میناپور با گرامی‌داشت روز ارتش اظهار داشت: اگر به ۴۴ سال قبل بازگردیم در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ناآرامی‌هایی در شمال غرب و غرب توسط منافقین و مجاهدین خلق و حزب دموکرات به وجود آمد و به دنبال آن لشکر ۷۷، لشکر ۲۱ حمزه تبریز، لشکر ۶۴ ارومیه و لشکر ۲۸ کردستان برای سرکوب غائله به این مناطق اعزام شدند.

امیر سرتیپ میناپور با بیان اینکه سرکوب این ناآرامی‌ها سبب شد دشمنان برای تضعیف توان دفاعی و انقلاب، موضوع انحلال ارتش را مطرح کنند، افزود: حضرت امام(ره) با بینش و بصیرت الهی و تدبیری که داشتند با صدور فرمان سرنوشت‌ساز، روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند و فرمودند در این روز ارتش در شهرستان‌ها به سان و رژه بپردازد و در مقابل مردم موظف هستند از ارتشیان استقبال کنند و آن را به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه با این پیام تاریخی کلیه نقشه‌های دشمن در آن زمان نقش بر آب شد و در مقابل ارتش در چند مقطع از زمان که حیاتی بود پاسخ اعتماد حضرت امام(ره) را داد، گفت: مقطع اول حضور ارتش در صحنه برای خنثی کردن  ناامنی‌ها در مناطق شمالی کشور و شهرهای شمال غرب کشور بود؛ مقطع دوم شرکت نیروهای ارتش در کنار سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در ۸ سال جنگ تحمیلی و تقدیم ۴۸ هزار شهید به انقلاب اسلامی بود.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا بیان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یکم مهر ماه ۱۳۵۹ با ۱۴۴ فروند هواپیمای بمب‌افکن و شکاری، عملیاتی را با عنوان عملیات کمان ۹۹ آغاز کرد و نقاط استراتژیک نظامی عراق را بمباران کرد.

امیر سرتیپ میناپور ادامه داد: عملیات اچ ۳ که توسط افسران نیروی هوایی طرح‌ریزی و توسط خلبانان نیروی هوایی اجرا شد، پایگاه الولید عراق در دورترین نقطه عراق یعنی مرز عراق با اردن در عمق هزار کیلومتری را بمباران کردند و ۴۸ هواپیمای دشمن به طور کامل نابود شد و به زعم طراحان نظامی دنیا این عملیات به عنوان پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات هوایی دنیا ثبت شد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در ۷ آذر ۱۳۵۹ طی یک عملیات به نام مروارید توانست بندر ام‌القصر و ۲ اسکله صادرکننده نفت عراق را کاملا ًمنهدم کند، عنوان کرد: این ضربه سبب شد که تا پایان جنگ عراق نتواند نفتی را صادر کند و نیروی دریایی عراق نیز تا پایان جنگ هیچگونه عملیاتی را نتوانست آغاز کند.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح طی ۸ سال جنگ تحمیلی توانستند عملیات‌های بزرگی را رقم بزنند، گفت: عملیات بیت‌المقدس منجر به آزادسازی خرمشهر شد، عملیات طریق‌القدس منجر به آزادسازی سوسنگرد و بستان شد، عملیات فتح‌المبین شهرهای اندیمشک و شوش را از تیررس دشمن خارج کرد و عملیات ثامن الائمه منجر به شکستن حصر آبادان شد و بعد از عملیات ثامن الائمه حضرت امام(ره) لقب پیروز را به لشکر ۷۷ هدیه دادند و این افتخاری برای نیروی زمینی ارتش است.

من برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) می‌روم، شاید شهید شوم

امیر سرتیپ میناپور ادامه داد: مقطع سوم، شرکت نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش در مقابله با گروهک‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه و تقدیم ۸ شهید در این راه بود که یکی از شهدای این راه، شهید محمد مرادی از گروه ۲۲ توپخانه شهرضا بود که در دفتر خاطراتش می‌نویسد، من برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) می‌روم، شاید شهید شوم.

وی ادامه داد: وقتی نیروهای داعش به مواضع آن‌ها حمله می‌کند، شهید مرادی با یک قبضه توپ آنقدر تیراندازی می‌کند که توسط تک تیرانداز داعش به شهادت می‌رسد و حاضر نیست حتی یک وجب به عقب بازگردد.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با بیان اینکه مقطع چهارم شرکت نیروهای ارتش در عملیات مردم یاری است، خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب، در سیل استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان ارتشیان به یاری مردم رفتند؛ از گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا ۲ گردان کامل با پرسنل و تجهیزات به مدت ۲ ماه در روستاهای و شهرستان‌های استان لرستان برای کمک به مردم رفتند.

امیر سرتیپ میناپور با اشاره به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ۸ سال را با یک کشور نجنگیدیم، ۸ سال با ۵۰ کشور جنگیدیم که به بروزترین و پیچیده‌ترین سلاح‌ها مجهز بودند و حاضر نشدیم یک وجب از خاک کشورمان را به دشمنان بدهیم.

تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا

وی با بیان اینکه امروز دشمن جنگ پیچیده و سختی را آغاز کرده و فهمیده نمی‌تواند با رویارویی نظامی در مقابل ایران بایستد، گفت: تجربه ۸ سال جنگ تحمیلی و جنگ سوریه به دشمن ثابت کرد که توان مقابله با نیروهای ایران را ندارد، بنابراین جنگ نرم را آغاز کرد.

 فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با بیان اینکه امروزه دشمن کانون خانواده و جوانان را مورد هدف قرار داده است، افزود: جنگ امروز دشمن، جنگی سخت، خاموش، آرام و پرسرعت و هوشمندانه است؛ امروز دشمن با ایجاد شبهه و شایعه و فریب مردم و سانسور اخبار و اطلاعات سعی دارد از فضای مجازی و ماهواره حداکثر استفاده را برای گمراه کردن مردم و عقاید جوانان انجام دهد.

امیر سرتیپ میناپور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، جهاد تبیین باید آغاز شود، خاطرنشان کرد: این جهاد وظیفه همه است و باید از خانواده‌ها آغاز شود و زمانی که جوان به جامعه آمد مسئولان ادامه دهنده جهاد تبیین باشند، در همین راستا با کمک عقیدتی سیاسی گروه ۲۲ توپخانه قرارگاه جهاد تبیین در این گروه تشکیل شده و با کمک از اساتید حوزه و دانشگاه جهاد تبیین را آغاز کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=4673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.