• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

طرح کالابرگ الکترونیکی در شهرضا اجرا شد

  • کد خبر : 17411
  • 13 تیر 1402 - 11:33
طرح کالابرگ الکترونیکی در شهرضا اجرا شد
سیناخبر- سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی در 120 ترمینال فعال شهرستان در حال اجراست.

 به گزارش روز سه شنبه سیناخبر مرتضی جلالی افزود: دولت برای اعمال سیاست های حمایتی خود سامانه شبکه ملی اعتبار (سامانه شما) را در دستور کار خود قرارداد که پس از راه اندازی، بستری مناسب برای مدیریت و اختصاص کلیه اعتبارهای حمایتی براساس کد ملی و بر این اساس  یکی از کاربردهای این سامانه اجرای طرح کالا برگ  الکترونیک است.

جلالی بیان داشت: چگونگی خرید در طرح کالا برگ الکترونیکی بدین صورت است که امکان خرید اعتباری فعلا ۱۱ قلم کالای اساسی تا سقف مبلغ  یارانه خانوار، یک ماه زودتر از تاریخ واریزی نقدی فراهم می شود.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس سبد کالای اساسی مصوب و سرانه مصرف هریک از آن ها، سهم پرداختی خانوار از این سبد، ثابت در نظر گرفته شده و مابه التفاوت آن از اعتبار یارانه تامین می شود و در صورت تغییر قیمت کالاهای سبد یادشده، سهم پرداختی خانوار بدون تغییر باقی خواهد ماند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: این امکان برای تمام افراد مشمول دریافت یارانه به حساب یارانه آن ها در استان مربوطه افتتاح شده به صورت خودکار فعال خواهد شد.

جلالی اظهار داشت: مردم شهرستان می توانند با مراجعه به فروشگاه های مجاز و متصل به شبکه، نسبت به استفاه از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده نمایند.

وی گفت: خرید اقلام اساسی به نحوی است که سهم پرداختی خریدار از قیمت کالا توسط آنها با استفاده از کارت بانکی یا به صورت نقدی پرداخت شده و مابه التفاوت آن تا قیمت روز اقلام از محل اعتبار آنها پرداخت می شود.

جلالی افزود: در صورت استفاده از اعتبار تخصیصی، میزان استفاده شده از این اعتبار از یارانه خانوار کم شده و مانده آن در زمان واریزی نقدی یارانه به حساب آنها واریز می شود.

وی گفت: مزیت اجرای طرح کالابرگ این است که مردم عزیز می توانند با پرداخت سهم ثابت و استفاده از اعتبار یارانه ماه بعد از میان ۱۱ قلم کالای اساسی مصوب خرید کرده و مانده اعتبار یارانه خود را در زمان مقرر واریز نقدی یارانه ها به صورت نقدی دریافت کنند و این امر موجب تحقق امنیت غذایی و ارتقا سلامت خانواده می شود.

مزیت های دیگر ( شبکه ملی اعتبار)

۱-بستری مناسب جهت مدیریت

۲-اختصاص اعتبارهای حمایتی برای هر کد ملی

۳-کنترل تورم

۴-جلوگیری از رانت و فساد ناشی از توزیع

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=17411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.