• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

شهرضا میزبان بیش از ۴۰ هزار مسافر نوروزی بوده است

  • کد خبر : 14120
  • 10 فروردین 1402 - 12:41
شهرضا میزبان بیش از ۴۰ هزار مسافر نوروزی بوده است
سیناخبر- فرماندار شهرستان شهرضا گفت: تاکنون بیش از 40 هزار مسافر و گردشگر از آثار و ابنیه تاریخی، ستاد نوروزی و نمایشگاه صنایع دستی شهرضا دیدن کرده اند.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر سید امیر جعفری اظهار داشت: ستاد رفاه مسافران نوروزی  در فضایی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع در کارخانه تاریخی نوین در سه بخش سالن صنایع دستی، بازارچه سوغات و محوطه باز آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران است.

همچنین شهردار شهرضا گفت: سالن صنایع دستی با  حضور ۷۰ هنرمند میناکاری، سفال و سرامیک، عروسک های بافتنی، خاتم کاری، فیروزه کوبی و غرفه ویژه طراحی روی سفال هنرمندان ناشنوا با مشارکت ستاد خدمات سفر شهرستان فعالیت می کند.

حبیب قاسمی افزود: بازارچه سوغات نیز در ۵۰ غرفه از سوغات شهرهای مختلف کشور در محوطه کارخانه برپا شده است.

رییس ستاد اسکان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهرضا گفت: در ستاد اسکان آموزش و پرورش ۳۷ مدرسه و ۴۰۰ کلاس درس آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

احمد رمضانی بیان داشت: برای اولین بار طرح رسیدن به مقصد از محل ستاد تا مدارس با QR  کد نشان داده می شود تا مهمانان با اسکن کد مدرسه به راحتی به مدرسه مورد نظر برسند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شهرضا گفت: وجود ۳۰۰ اثر شناخته شده تاریخی و۵۰ اثر ثبتی در شهرستان، مسافران زیادی را به این شهر کشانده است.

محمد حسن شبانی افزود: ۲۰ اقامتگاه بومگردی، موزه آوا و نما، باغ وحش فلزی، کاروانسراهای امین آباد، مهیار و ملک، امامزاده شاهرضا(ع)، مسجد نو و مسجد خان از جاذبه های گردشگری شهرضا هستند. 

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=14120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.