• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

شهرضا ظرفیت های گردشگری متنوعی دارد

  • کد خبر : 7115
  • 26 تیر 1401 - 11:10
شهرضا ظرفیت های گردشگری متنوعی دارد
سیناخبر- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان گفت: ظرفیت های گردشگری در شهرستان شهرضا بیش از ظرفیت های تعریف شده و پیشنهادی استان است و اجرای برنامه های مطالعات گردشگری شهرستان هماهنگ با برنامه های استانی در حال پیگیری است.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر احمد امانی در جلسه ستاد سفر شهرستان شهرضا که در فرمانداری برگزار شد، گفت: شهرستان شهرضا در حوزه های مذهبی، دفاع مقدس، طبیعی، عشایری، کشاورزی، پزشکی منطقه ای و جاذبه های صنعتی دارای ظرفیت های بی بدیل گردشگری است که برای استفاده بهینه از آنها نیاز به بستر سازی است.

امانی بیان کرد: در ابتدا توجه به منظر ورودی شهرستان و شهر شهرضا، ایجاد امکانات متناسب با شان مردم شهرضا و مسافران، راه اندازی ایستگاه های چندگانه بین راهی و سلامت در مقیاس بزرگ و کوچک بایستی مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: در رویکرد های گردشگری باید به جاذبه های نوپدید و انحصاری که سال گذشته هم در شهرستان نمونه ای موفق مانند مسابقات درگ و آفرود کامیون ها را داشتیم توجه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی شهرضا گفت: در حوزه گردشگری مذهبی ۱۳ امامزاده واجب التعظیم در شهرستان داریم که ۶ امامزاده قابلیت جذب مسافر دارند و در حوزه گردشگری دفاع مقدس به دلیل وجود ۷۲۵ شهید گلگون کفن و وجود سرداران بزرگی مثل حاج همت قابلیت راه انداری موزه یا بوستان دفاع مقدس را داریم.

امانی افزود: برای مثال حوزه گردشگری محصولات کشاورزی قابلیت راه اندازی و توسعه جشنواره های انار شهرضا، آلبالو، گردو و گلابگیری اسفرجان، محصولات لبنی منظریه و گیاهان دارویی شهرستان را دارد. 

وی ادامه داد: ۵۴ جاذبه طبیعی در حوزه جاذبه های طبیعی مانند زرچشمه هونجان، روستای اسفرجان و جاذبه های کویری شرق شهرستان را داریم.

امانی افزود: در حوزه جاذبه های میراثی ۴۶ جاذبه میراث فرهنگی مانند بازار تاریخی شهرضا، عصار خانه بیطرف، مساجد، سقاخانه ها و حمام بازار را داریم.

وی افزود: باید تلاش کنیم ظرفیت های گردشگری را افزایش و بازتاب هدفمند دهیم تا بتوانیم با تعریف برند شهرضا گردشگران و بالطبع گردش اقتصادی را به شهرستان جذب کنیم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.