• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

شهرضا در تمام ایام سال با کمبود پزشک متخصص روبروست

  • کد خبر : 14462
  • 21 فروردین 1402 - 13:06
شهرضا در تمام ایام سال با کمبود پزشک متخصص روبروست
سیناخبر- نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید منتظر نیرو‌های طرحی برای رفع این نیاز مردم باشیم. باید به این سمت برویم که نیرو‌ها استخدام شوند و انگیزه لازم برای آن‌ها فراهم شود که در مراکز دولتی خدمت کنند.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر سمیه محمودی درباره معضل کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در اکثر استان‌های کشور گفت: «در حوزه انتخابی ما نه تنها در این ایام عید که مسافران زیادی به شهر ما وارد می‌شوند و طبیعتا نیاز به خدمات پزشکی افزایش می‌یابد، بلکه در تمام ایام سال و در سال‌های گذشته با معضل کمبود پزشک مخصوصا پزشک متخصص و فوق‌تخصص روبه‌رو بوده‌ایم.»

محمودی در ادامه بیان کرد: «متأسفانه پزشکانی که باید در شهرستان باشند، ماندگاری لازم را ندارند و کمبود این تعداد این روز‌ها بیش‌ازپیش احساس می‌شود. وقتی که در این باره انتقاد می‌شود که چرا تعداد پزشکان متخصص و فوق‌تخصص حاضر در شهرستان‌ها کم است، دلیل می‌آورند که به‌عنوان‌مثال از ۳۰ فارغ‌التحصیل امکان تخصص به استان فقط ۵ مورد بوده است.»

وی در ادامه بیان کرد: «وزارت بهداشت می‌تواند برای حل این مشکل اقدام به استخدام پزشکان برای استان‌ها کند و حتماً نباید پزشکانی که در حال گذراندن طرح خود هستند را به شهرستان‌ها اعزام کند.»

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: «عدم برنامه‌ریزی درست وزارت بهداشت یکی از دلایل بروز و ظهور این مشکل است. شهرضا مسیر و شاه‌راه تردد اتصال شمال به جنوب است و تردد زیادی در جاده‌های این شهر وجود دارد و به این دلیل هر اتفاق و تصادفی که در این جاده رخ می‌دهد به بیمارستان‌های با ظرفیت محدود حوزه انتخابیه ما منتقل می‌شود و بر مشکلات مردم می‌افزاید.»

محمودی در ادامه درباره مشکلات رخ‌داده برای مردم به دلیل دسترسی‌نداشتن به پزشک متخصص توضیح داد: «یکی از مشکلاتی که برای مردم به وجود می‌آید، سفر‌های درمانی است. بیمارستان حوزه انتخابیه علی‌رغم فوق‌تخصصی بودن نمی‌تواند نیاز مردم به متخصص را رفع کند.»

وی خاطرنشان کرد: «به‌عنوان‌مثال در برخی تخصص‌ها مثل پزشک زنان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم. قانون جوانی جمعیت هم به دلیل اینکه نقل‌وانتقال پزشکان خانم را آسان کرد، باز هم بر مشکلات ما اضافه کرد. ما تمام تلاش خودمان را کرده‌ایم تا شاهد کمترین تردد بیمار باشیم.»

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: «به‌عنوان‌مثال دستگاه ام آر آی در استان ما موجود نبود که بعد از فراهم شدن آن به میزان زیادی از حجم مسافرت‌ها کاست. شاید ما بتوانیم امکانات و زیر ساخت را فراهم کنیم؛ ولی تربیت و استخدام پزشک بر عهده وزارت بهداشت است.»

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=14462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.