• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

شهرضا تنها صادرکننده جوجه شترمرغ در کشور است

  • کد خبر : 18668
  • 21 مرداد 1402 - 11:23
شهرضا تنها صادرکننده جوجه شترمرغ در کشور است
سیناخبر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: واحد پرورش شترمرغ در شهرضا تاکنون هزار قطعه جوجه شترمرغ هر یک به ارزش 25 میلیون ریال به کشورهای همسایه صادر کرده و تنها صادرکننده شترمرغ کشور است.

به گزارش روز شنبه سیناخبر حسینعلی اباذری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این واحد ۲۳۷ شترمرغ مولد و ۷ هزار جوجه دارد که تاکنون به کشورهای قطر، عمان، بحرین و امارات صادرات داشته است.

اباذری با اشاره به تولید  100 هزار تن شیر در سال در شهرضا گفت: شهرضا مقام سوم استان در تولید شیر است که شیرها به صورت شیر خشک یا خام به استان های دیگر نیز ارسال می شود.

وی افزود: شهرضا با تولید ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در سال مقام چهارم و تولید ۳ هزار و ۲۰۰ تن گوشت سفید در سال، مقام پنجم استان را دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا بیان داشت: ۲۹۱ واحد پرورش زنبور عسل در شهرضا داریم که با تولید  ۷۵۰ تن عسل در سال از لحاظ کیفی رتبه اول استان است.

اباذری گفت: عسل شهرضا در شهرها و استان های دیگر بسته بندی و به نام آن شهرها روانه بازار می شود ولی با ایجاد کارخانه های فراوری در شهرستان، می توانیم کیفیت عسل شهرضا را به کشور بشناسانیم.

وی اظهار داشت: ۱۳۱ واحد مرغداری فعال گوشتی و ۸ واحد مرغ تخم گذار با تولید ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ و ۳ واحد پرورش بوقلمون در شهرضا فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: حداکثر ۲۰ تا ۳۰ درصد تولیدات دام و طیور شهرضا در شهرستان مصرف شده و مابقی به استان های دیگر صادر می شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=18668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.