• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11

شبکه آب رسانی در شهرضا به وضعیت نسبتا پایدار رسیده است

  • کد خبر : 7352
  • 01 مرداد 1401 - 10:24
شبکه آب رسانی در شهرضا به وضعیت نسبتا پایدار رسیده است
سیناخبر- مدیر آبفا شهرستان شهرضا گفت: طی دوماه گذشته قطعی و افت فشار آب در برخی از محله های شهرضا مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش سیناخبر مجید مختاری در گفتگو با سیناخبر افزود: با توجه به ادامه روند افزایشی دمای هوا و همچنین انتشار پیک هفتم بیماری کرونا، تامین آب شرب سالم و بهداشتی از اولویت های اداره آبفا بوده که با تلاش شبانه روزی پرسنل این امور، پایداری شبکه به نسبت تامین شده است.

مختاری بیان داشت: متاسفانه برخی شهروندان با رفتارهای ناصحیح به راحتی موجبات هدر رفت آب را  فراهم نموده و سهم بسزایی در افت سطح مخازن آبی شهر دارند و اگر شهروندان ۱۰ تا ۱۵ درصد از مصارف غیر ضروری خود را کاهش دهند، مشکل تامین آب حل می شود.

وی خشکسالی سالهای اخیر و افت سطح منابع آبهای زیرزمینی، گسترش محدوده شهری، نصب پمپ های غیر مجاز روی شبکه آبرسانی شهری، کولرهای آبی و مصرف بی رویه را از مشکلات پیش رو برای آب رسانی مستمر و بدون قطعی به شهروندان برشمرد.

مدیرآبفا شهرضا گفت: افرادی که پمپ مستقیم بر روی شبکه نصب کنند، اخطار گرفته و تا ۲۴ ساعت برای نصب مخزن و انتقال پمپ به بعد از مخزن، مهلت دارند.

مختاری بیان داشت: شناسایی و پیمایش استخرهای خانگی و مشترکان پر مصرف نیز آغاز شده و با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.

وی افزود: تنها راه تامین آب شرب در شهرضا ۲۴ حلقه چاه است که اگر مشکلی برای یکی از آن ها ایجاد شود حداقل ۲۴ ساعت زمان برای تعمیر و بازگشت چاه به مدار لازم است.

مدیر آبفا شهرضا اظهار داشت: کارشناسان معتقدند که حفر چاه های جدید و استفاده از ۲۴ حلقه چاه فرسوده موجود، جوابگوی نیاز آبی شهرستان شهرضا نبوده و نیاز است تا مسئولان راهکار دیگری بیندیشند.

در حال حاضر ۵۷ هزار انشعاب شهری و ۸ هزار انشعاب روستایی با مصرف روزانه ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب، در شهرستان شهرضا وجود دارد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. سلام. پس کی مشکل آب شهرضا کلا حل میشه؟ تا کی باید تابستونا قطعی آب داشته باشیم؟

  2. سلام. ما دوماهه قطعی آب داریم. تو رو خدا یه فکر اساسی بکنید

  3. اگه یه کم مردم درست مصرف می کردند ما اینقدر بدبختی نمی کشیدیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.