• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12

سود سهام عدالت چه کسانی تا پایان اردیبهشت واریز می شود؟

  • کد خبر : 5187
  • 26 اردیبهشت 1401 - 12:05
سود سهام عدالت چه کسانی تا پایان اردیبهشت واریز می شود؟
سیناخبر- داشتن شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت منجر به عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی از سهامداران شده بود.

۲۱ اسفند سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده این سهام واریز شد.

سودی که برای دارندگان برگه ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۷۵ هزار تومان و برای دارندگان برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۸۱ هزار تومان بود.

سود واریزی سهام عدالت برای همه  برابر نبود

آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه گفت:این سود به برخی بیشتر به سبب خرید مجموعه سهام دیگر و به برخی کمتر به سبب فروش ۶۰ درصدی آن و به برخی به سبب دلایلی اصلا پرداخت نشد و در کل این سود به میزان دارایی افراد برای آن‌ها واریز شد.

چرا برخی سود سهام عدالت دریافت نکردند؟

اما به گفته قشمی مدیر پرداخت سود سهام عدالت در سپرده گذاری مرکزی افراد به چند دلیل، عبارت اند از شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت سود سهام خود را دریافت نکرده اند.

بر اساس آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده اند.

با پیگیری ما از سپرده گذاری مرکزی مشخص شد که قرار است مجدد برای افرادی که سود خود را دریافت نکردند سود واریز شود.

آقای علی مهدوی پارسا معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:آن دسته از سهامداران عدالت که اطلاعات آنان کامل نیست، باید اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را ظرف یک هفته آینده یعنی تا روز ۳۰ اردیبهشت، از طریق مراجعه به سامانه سجام تکمیل کنند.

به گفته مهدوی  پارسا همچنین بیش از ۱۵۰ هزار سهامدار از ابتدای امسال با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده اند که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت به حسابشان واریز خواهد شد.

مرکز تماس جامع ذی نفعان بازار سرمایه با شماره ۱۵۶۹ آمادگی پاسخگویی به سوالات افراد در زمینه سهام عدالت است افراد با بررسی مشخصات خود و اصلاح اطلاعات خود اگر مشمول واریز سود باشند می توانند سود خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.