• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

زمین های دولتی محله قشقایی شهرضا آماده واگذاری است

  • کد خبر : 13013
  • 27 بهمن 1401 - 10:55
زمین های دولتی محله قشقایی شهرضا آماده واگذاری است
سیناخبر- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت: واحدهای مسکونی که تا قبل از تاریخ 1/1/1394 در اراضی دولتی محله قشقایی شهرضا احداث شده اند، آماده واگذاری به مردم آن منطقه است.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر غلامرضا سبزواری در گفتگو با خبرنگار سیناخبر درباره اراضی شهرک قشقایی یا ترک آباد، گفت:  شهرک ترک آباد از زمان تشکیل آن به عنوان یک محله در اراضی دولتی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن شکل گرفته بود، در سنوات گذشته با توجه به مقرراتی که به ما ابلاغ شده بود تعدادی از واحد های مسکونی که احداث و مورد بهره برداری توسط اهالی این منطقه قرار گرفته بود، واگذار شد.

سبزواری افزود: در سال ۱۳۹۹ یکی از بخشنامه هایی که به آن استناد می کردیم توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد و متاسفانه دستورالعمل و قانونی نداشتیم که زمین های تصرفی را به مردم واگذار کنیم.

وی افزود: با حضور نماینده مردم شهرضا در مجلس شوراری اسلامی و فرماندار شهرضا در چندین نشستی که با اهالی خونگرم این محله داشتیم، این موضوع را پیگیری و از اهالی خواستیم که با ما همکاری کنند، خوشبختانه تصویب نامه ای در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۱ به ما ابلاغ شد که در راستای آیین نامه اجرایی بند ک تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، دولت این اجازه را صادر کرد که اراضی تصرفی را با شروطی از جمله اینکه این اراضی تا قبل از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۴ به بهره برداری رسیده باشد رابه متصرفین واگذار کنیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا ملاک تعیین زمان تصرف اراضی را تفسیر تصاویر ماهواره ای دانست و گفت: ما در شهرک ترک آباد و شهرک طالقانی با استناد به این تصویب نامه از زمان ابلاغ شروع به فعالیت کردیم، تشکیل پرونده دادیم و جهت اتخاذ تصمیم به اداره کل راه و شهرسازی ارسال کردیم.

سبزواری با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ پرونده در راستای اجرایی کردن این تصویب نامه تشکیل شده و منتظر تصویب و سپس واگذاری آن به متصرفین است، افزود: این تصویب نامه شامل واحد های مسکونی است که تا تاریخ ۱/۱/۱۳۹۴ به بهره برداری رسیده باشند.

وی افزود: با پیگیری های نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در خصوص آن دسته از اراضی دولتی که مشمول تصویب نامه نمی شوند و با مکاتبه ای از طرف سازمان ملی مسکن برای ما ارسال شد، مبنی بر اینکه واحد های مسکونی که بعد از تاریخ(۱/۱/۱۳۹۴) احداث شده اند و مشمول زمین هستند اما مشمول تصویب نامه نیستند را در قالب مسکن محرومین در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهیم، که معظل زمین و واحدهایی که بعد از سال ۱۳۹۴  احداث شده بود را به این شکل برطرف کنیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا افزود: انشاالله بحث واگذاری اراضی را در محله قشقایی چه مشمول تصویب نامه و مسکن محرومین باشند یا نباشند را تا اخر سال به نتیجه می رسانیم تا عیدی خوبی برای اهالی محله ترک آباد باشد.

سبزواری بیان کرد: با توجه به تصویب نامه هیات وزیران، به جز باغات و اراضی کشاورزی هر کاربری مسکونی، تجاری، صنعتی و دامداری ها را که مشمول این قانون شوند یعنی قبل از ۱/۱/۱۳۹۴احداث بنا شده اند را پس از طی مراحل قانونی آمادگی واگذاری است.

وی گفت: لازم به ذکر است این قانون مشمول افرادی می شود که قبلا از امکانات دولتی استفاده نکرده باشند و اگر فرم ج آنها قرمز باشد قیمت زمین برای آن ها به روز حساب می شود و در صورت سبز بودن فرم ج آن ها قیمت زمین برایشان به نرخ دولتی حساب و واگذار می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت:  این قانون شامل واحد های مسکونی شهرک ترک آباد، طالقانی و اراضی ضلع غربی پارک شهید بهشتی در مجاورت آرامستان می شود که از همشهریان می خواهیم افرادی که مشمول این قانون می شوند هرچه سریعتر برای تشکیل پرونده به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=13013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.