• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

رشته‌های جدید در مرکز آموزش عالی شهرضا با توجه به نیازهای منطقه راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 6855
  • 20 تیر 1401 - 11:16
رشته‌های جدید در مرکز آموزش عالی شهرضا با توجه به نیازهای منطقه راه‌اندازی می‌شود
سیناخبر- رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا گفت: رشته های تحصیلی جدید در این مرکز با توجه به نیازهای منطقه‌ای بویژه جنوب استان اصفهان، سند آمایش سرزمین و ظرفیت های موجود راه اندازی خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبرمحمدرضا عبدی گفت: مرکز آموزش عالی شهرضا جزو پردیس دانشگاه اصفهان است که در زمان حاضر حدود یک هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی دارد.

عبدی با بیان اینکه راه اندازی رشته های جدید در این مرکز بر اساس سند آمایش سرزمین و نقشه جامع علمی کشور خواهد بود، اظهار داشت: این رشته ها و فعالیت های مرکز آموزش عالی شهرضا به گونه ای خواهد بود که دردی از جامعه که می تواند شهرستانی، استانی یا کشور باشد را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز با هدف اثرگذاری، ایفای نقش موثر در توسعه و پیشرفت و رفع مسائل و مشکلات منطقه ای بویژه جنوب استان اصفهان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما در مرکز آموزش عالی شهرضا این است که بتوانیم در منطقه خود تاثیرگذار باشیم.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا اضافه کرد: ما تلاش می کنیم باری از دوش بخش های مختلف بویژه صنعت و فرهنگ در منطقه جنوب استان اصفهان از جمله شهرستان شهرضا برداریم که این کار به شناسایی دقیق دانشگاه، ارتباط آن با شهر و منطقه و تدوین برنامه راهبردی نیاز دارد.

عبدی ادامه داد: فعالیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید آنقدر موثر باشد که بتوانند بر روی فرهنگ، پیشرفت، اقتصاد و حل مشکلات شهرها تاثیرگذار باشند بنابراین وجود دانشگاهی با این ویژگی ها در مناطق مختلف و شهرستان ها، توجیه پیدا می شود به شرط آنکه منشاء این اثرها باشد.

وی تربیت دانش آموختگان کارآفرین، خلاق، دین باور، جامعه پرداز، تمدن ساز، خودباور و خودساز را از دیگر اهداف این مرکز دانست و اضافه کرد: تقویت و راه اندازی شرکت های دانش بنیان که ارتباط قوی با صنعت برقرار کنند، نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب، مهارت های دانش افزایی، فعالتر کردن مشارکت خیران، تقویت بودجه، تقویت فرهنگ و تمدن اسلامی در بافت دانشگاه، تقویت آزمایشگاه ها و اجرای عدالت در سازوکارهای اداری از دیگر اهداف مرکز است.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا با اشاره به اینکه نقشه راه دانشگاه اصفهان یعنی ” جامعه محور و تمدن ساز” نیز سرلوحه فعالیت ها و برنامه های این مرکز است، گفت: لازم است دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در مسیر این راهبردها حرکت کنند و هر یک از آنها به نوبه خود سهم و نقشی در توسعه منطقه داشته باشند.

عبدی با اشاره به اینکه این مرکز آموزش عالی دارای ۲ رشته گرایش کارشناسی ارشد و پنج رشته گرایش در مقطع کارشناسی است و از حدود سال ۱۳۹۰ برای پذیرش دانشجو مجوز گرفته است، خاطرنشان کرد: این مرکز ۲ رشته تحصیلی دیگر دارد که فعلا پذیرش دانشجو ندارد.

وی رشته های این مرکز را مهندسی برق و مکانیک و علوم پایه دانست و گفت: از حدود یک هزار دانشجوی این مرکز حدود ۲۰۰ نفر آنها از خوابگاه استفاده می کنند و سایر آنها بومی منطقه هستند.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا با بیان اینکه این مرکز در ۲ ساختمان آموزشی، اداری و پژوهشی در شهرضا فعالیت دارد، تصریح کرد: امکان حضور دانشجو در یکی از ساختمان های مرکز در زمان حاضر بدلیل فراهم نبودن برخی امکانات و زیرساخت ها وجود ندارد.

شهرضا در ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان و در جوار شهرستان های دهاقان و سمیرم است.

بر اساس طرح ساماندهی مؤسسات و مراکز آموزش عالی در سال ۱۳۹۹ دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار و مرکز آموزش عالی شهرضا به دانشگاه اصفهان و دانشکده فنی مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان ملحق شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=6855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.