• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
16

دیدار سه‌جانبه، نشان‌دهنده دیپلماسی قدرتمند ایران است

  • کد خبر : 7340
  • 01 مرداد 1401 - 9:13
دیدار سه‌جانبه، نشان‌دهنده دیپلماسی قدرتمند ایران است
سیناخبر- امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تبدیل به محور هماهنگی‌های منطقه‌ای شده و باعث افتخار است، گفت: دیدار سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه نشان‌دهنده دیپلماسی قدرتمند ایران است.

به گزارش روز شنبه سیناخبر حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور  در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز تکریم بازنشستگان اظهار داشت: نیاز است دولت و مجلس به وضع بازنشستگان توجه بیش‌تری داشته باشند زیرا کسانی که بازنشسته می‌شوند هزینه‌های بیش‌تری دارند.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با تأکید بر اینکه نیاز است آموزش و پرورش در کنار آموزش تئوری به حرفه‌آموزی نیز توجه داشته باشد، افزود: لازم است جوانان در کنار مدرسه و دانشگاه حرفه‌ای را فرا بگیرند بر همین اساس امروز در نیروهای مسلح بر اساس ابلاغ ستاد کل قوا، جوانانی که به سربازی می‌روند در پایان در یک رشته فنی نیز گواهینامه می‌گیرند.

وی با اشاره به لزوم آموزش مهارت‌های زندگی در دانشگاه‌ها، بیان کرد: نیاز است برای کارآفرینی تلاش شود، یکی از معضلات جامعه ما بیکاری است و در این راستا لازم است سرمایه‌گذاران به کارآفرینی ورود پیدا کنند و دولتمردان مسیر را هموار کنند تا سرمایه به سمت تولید و اشتغال‌زایی هدایت شود.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به مذاکرات رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه  و دیدار آن‌ها با رهبر انقلاب عنوان کرد: هشدار نسبت به تهاجم ترکیه به شمال سوریه، هشدار نسبت به مسدودسازی مرز ایران و ارمنستان و کنار گذاشتن تدریجی دلار از مبادلات اقتصادی از مهم‌ترین نکاتی بود که رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با تأکید بر اینکه در این دیدار سه جانبه بر حمایت از حق مسلم ایران در انرژی هسته‌ای و برجام تأکید شد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تبدیل به محور هماهنگی‌های منطقه‌ای شده و باعث افتخار است.

وی با اشاره به دستاوردهای سیاسی و اقتصادی دیدار سه‌جانبه گفت: قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری با روسیه و افزایش روابط تجاری به ۳۰ میلیارد دلار با ترکیه از جمله دستاوردهای اجلاس سه جانبه بود.

امام جمعه موقت شهرضا با تأکید بر اینکه دیدار سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه نشان‌دهنده دیپلماسی قدرتمند ایران است، افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به رؤسای جمهور ترکیه و روسیه تأکید کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی محور تفرقه در منطقه هستند و مراقب توطئه‌های آن‌ها باشید.

حجت‌الاسلام طالب‌پوربا اشاره به شکست سفر بایدن به عربستان با بیان اینکه این سفر با کم‌ترین دستاورد تمام شد، عنوان کرد: مهم‌ترین دغدغه آمریکایی‌ها امنیت رژیم صهیونیستی است اما اقتدار جمهوری اسلامی و مقاومت سبب شده آن‌ها به شدت هراس داشته باشند.

وی ادامه داد: شاهد بودیم که طرح مشترک عربی، عبری و آمریکایی برای مقابله با جمهوری اسلامی صورت گرفت اما توافقی انجام نشد و این موضوع نشان داده که طرح‌های قبلی‌شان شکست خورده و طرح‌های جدیدی ارائه می‌دهند که آن‌ها نیز به نتیجه نخواهد رسید.

امام جمعه موقت شهرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند زیرا وضعیت خوبی نداریم، خاطرنشان کرد: شاهدیم که روزانه آب کولرها در کوچه‌ها سرازیر می‌شود و نیاز است آبفا برای تذکر این موضوع گروهی را ایجاد کند، اسراف آب حق‌الناس است و سبب می‌شود بعضی مناطق با قطعی آب روبه‌رو شوند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.