• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
23

دستگاه لاپاراسکوپی پیشرفته بیمارستان فوق تخصصی امیرالمومنین (ع) شهرضا راه اندازی شد

  • کد خبر : 2381
  • 30 آبان 1400 - 10:53
دستگاه لاپاراسکوپی پیشرفته بیمارستان فوق تخصصی امیرالمومنین (ع) شهرضا راه اندازی شد
سیناخبر- رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا گفت: دستگاه لاپاراسکوپی پیشرفته که توسط خیر محترم دکتر محمدصادق نهضت خریداری شده بود، در اتاق عمل بیمارستان فوق تخصصی امیرالمومنین (ع) شهرضا راه اندازی شد.

به گزارش سیناخبرسید مهدی دیباجی اظهار داشت: با توجه به نیاز مردم منطقه به انجام اعمال لاپاراسکوپی و عدم مراجعه مردم به مرکز استان این دستگاه با مشارکت خیرمحترم راه اندازی شد.

دیباجی بیان کرد: با خریداین دستگاه با ارزشی بالغ بر  2میلیارد تومان بیمارستان روزانه به طور میانگین قابلیت انجام حداقل چهار عمل لاپاراسکوپی را دارد و تا کنون به دلیل عدم وجود این دستگاه بیماران مجبور بودند به مرکزاستان مراجعه کنند.

وی افزود : دکتر نهضت درسال های گذشته با خریدتجهیزات پزشکی تشخیصی و درمانی متعدد از جمله کولونوسکوپی و اهدا آن ها به بیمارستان، نقش مهمی در پیشبرد اهداف درمانی شهرستان داشته است.

رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت: مراجعه به مرکزاستان علاوه برخطرات جاده ای هزینه هایی را برای بیماران و همشهریان به بار می آورد که وجود این دستگاه باعث می شود تا هم هزینه های بیماران کاهش یابد و هم افرادی که مایل به جراحی با لاپاراسکوپی هستند در بیمارستان شهر خودشان مورد جراحی قرار بگیرند.

دیباجی افزود: دستگاه لاپاراسکوپی بیمارستان امیرالمومنین(ع) از جمله به روز ترین نمونه های موجود در دنیاست که با کمک ابزار و لنزهای پیشرفته، انجام اعمال جراحی را بوسیله دوربین و برروی صفحه نمایشگر مخصوص ممکن می کند که این مسئله کمک قابل توجهی برای پزشکان جراح در انجام اعمال جراحی محسوب می شود.

متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی کودکان در بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا با اشاره به انجام موفقیت آمیز جراحی لاپاراسکوپی در این بیمارستان اظهار کرد: در این جراحی به جای برش ده الی پانزده سانتی شکم، در چند نقطه بسته به نوع عمل، با ایجاد برش های یک سانتی ابزار هایی وارد بدن بیمار می شود و عمل به صورت بسته و با دستگاه و دوربین صورت می پذیرد.

حمیدرضاکاویانی افزود: کاهش زمان بستری و شدت درد بیماران از جمله مزیت های لاپاراسکوپی است و علاوه بر این در برخی موارد از دستگاه های لاپاراسکوپی برای تشخیص بیماری نیز استفاده می شود.

 کاویانی تصریح کرد: عمل کیسه صفرا، آپاندیسیت، فتق و در برخی موارد کیست های تخمدانی با دستگاه های لاپاراسکوپی قابل انجام بوده و برای اولین بار در بیمارستان امیرالمومنین (ع)  عمل کیسه صفرا با دستگاه لاپاراسکوپی با موفقیت صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=2381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.