• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
9

 خودروهای با ۳ میلیون تومان خلافی توقیف می شوند

  • کد خبر : 21605
  • 25 مهر 1402 - 12:51
 خودروهای با ۳ میلیون تومان خلافی توقیف می شوند
سیناخبر- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شهرضا اعلام کرد: خودروهایی با 3 میلیون تومان خلافی در صورت عدم پرداخت بدهی توقیف می شوند.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر سرهنگ مصطفی غریبی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و حمل و نقل شهرستان شهرضا که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، گفت: بر اساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۳ میلیون تومان برسد، راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت یک ماهه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض به واحد مندرج در ماده (۵) این قانون اقدام نکند، راهنمایی و رانندگی مکلف به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه می‌باشد.

سرهنگ غریبی گفت: افرادی که پیامک ثبت تخلفات دریافت نمی کنند به مرکز تعویض پلاک مراجعه و پیامک خود را فعال کنند تا نسبت به تخلفاتشان آگاهی یابند.

وی گفت: در مهر ماه امسال نسبت به ماه مهر پارسال تصادفات فوتی ۱۰۰ درصد، تصادفات جرحی ۵۴ درصد، تصادفات خسارتی ۷ درصد و تعداد مجروحین ۶۲ درصد کاهش یافته که در مجموع شاهد کاهش ۳۵ درصدی تصادفات در حوزه درون شهری بوده ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شهرضا بیان کرد: در مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل برخورد با تخلفات درون شهری ۲۴ درصد کاهش یافته که بیانگر ترویج فرهنگ ترافیک است.

سرهنگ غریبی در ادامه افزود آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در اولویت کاری پلیس می باشد و تا کنون ۲۵ جلسه به همین منظور درمساجد، تکایا و مدارس سطح شهر صورت گرفته است.

وی گفت: در این ماه برخورد با تخلفات سرویس های مدارس رشد ۱۵۰ درصدی داشته و رانندگان متخلف اعمال قانون شده اند، لذا به کلیه رانندگان محترم توصیه میکنیم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نموده و همکاری لازم با پلیس را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=21605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.