• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
17

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرضا برگزار شد

  • کد خبر : 6475
  • 08 تیر 1401 - 10:56
جلسه مجمع عمومی عادی سالانه انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرضا برگزار شد
سیناخبر- جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این انجمن صنفی با دستور کار ارائه گزارش عملکردی و مالی، تعیین حق عضویت سالانه، انتخابات بازرسین در بیت الاصغر(ع) شهرضا با حضور بیش از هزار نفر از کارگران و استادکاران ساختمانی عضو انجمن و مسئولان شهرستان، استان و کشوری برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه سینا خبر در این جلسه ابراهیم سبزواری رییس هیات مدیره انجمن درخصوص دستور کار جلسه، نیازها و مطالبات از مسئولان، تعیین حق عضویت، جایگزین بیمه، اصلاح ماده ۵، مسائل و مشکلات، مطالبی را بیان داشت.

در ادامه شهردار شهرضا نکاتی در رابطه با ساختمان سازی، اشاره ای به تاریخچه ساخت و ساز، طرح های تفصیلی، اراضی خارج از محدوده، اعتبارات جذب شده و مورد نیاز ارائه کرد.

حبیب قاسمی بر استفاده از پتانسیل اعضای انجمن برای شرکت در طرح های شهرداری با اعتباری در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان، تاکید کرد.

در ادامه رییس کانون کارگران و استادکاران ساختمانی کشور، ضمن تشکر از کانون استان و انجمن شهرضا و مسئولان، شمّه ای از فعالیت انجمن های صنفی را ارائه و  به اصلاحیه ماده ۵ اشاره کرد.

شوکت  از افرادی که سدّ راه تصویب این ماده شده و افرادی که با اجرای ماده ۵ دچار خسارت می گردند که عمدتاً افراد واسطه و افراد خودساخت و ساز هستند، انتقاد نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تشکل ها در سطح کشور ظرفیتی است که حیف است از آن استفاده نشود. پالایش سامانه باید پیگیری شود و در بحث ایمنی نیز در موقع تمدید کارت مهارت باید کلاس ایمنی برگزار شود.

رییس کانون کارگران و استادکاران ساختمانی کشور افزود: در مورد ایست کار در شهر مشهد ۱۲ نقطه داریم که از مسئولان و شهردار شهرضا دعوت می شود از آن بازدید کنند تا اجرای آن را در شهرستان عملی نمایند.

شوکت اظهار داشت: رتبه بندی استادکاران باید انجام شود و در موضوع اتباع بیگانه این نکته حائز اهمیت است که تا کارگر ایرانی وجود دارد، نباید از اتباع بیگانه استفاده کرد.

همچنین نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حضار در مورد ماده ۵ بیان داشت: اصلاحیه مذکور در کمیسیون اجتماعی مجلس بوده و   پیگیر تصویب آن در صحن علنی مجلس هستیم. همچنین امیدواریم سایر حق و حقوق بیمه ای کارگران را اجرایی نماییم.

سمیه محمودی گفت: در شهرضا حدود ۲ هزار نفر از افراد شاغل صنعت ساختمان بیمه شده و حدود هزار نفر منتظر بیمه هستند. بیمه کارگران ساختمانی را ازطریق وزیر جدید پیگیر و  معتقدیم کار مال کارگر ایرانی است و الان که بحث مسکن ملی مطرح است باید کار دست ایرانیها باشد نه اتباع خارجی.

محمودی افزود: درخصوص سهام عدالت نیز مصوباتی داشته ایم و قانون آن آماده است.

همچنین فرماندار شهرستان شهرضا، ضمن تکریم کارگران، درخصوص نقش اثرگذار آن ها در اجرای طرح جهش تولید ملی مسکن و احیای نهضت ملی مسکن از طریق انجمن، بیاناتی ایراد کرد. در ادامه اخوان، مدیرکل سازمان فنی حرفه ای استان اصفهان درخصوص اهمیت نیروی انسانی و نقش موثر سرمایه گذاری در موضوع آموزش  برای توانمندسازی این قشر عظیم توضیحاتی را ارائه کرد و با اشاره به افتتاح دو مرکز آموزشی توسط انجمن، ایمنی بهداشت و اخلاق حرفه ای کار را در پایداری و سلامت شهر تاثیرگذار دانست.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به آموزه های اسلامی و اهمیتی که اسلام برای کار قائل است به پیگیری های رییس هیئت مدیره درخصوص انجمن و کانون استان و بخصوص در ضمن سفر ریاست محترم جمهور به استان اشاره کرد و گفت: صنف باید پیگیر موضوعات باشد و نباید فقط از دولتمردان انتظار داشت. اگر عنایتی به ابزارهای قانونی (فصل ۶ قانون کار) بشود، وضعیت معیشتی کارگران بهتر می شود.

مداحی افزود: در سال ۱۳۸۸ مصوبه ای برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرضا داشته ایم، که هنوز محقق نشده است. از مدیریت عالی شهرستان نیز تقاضامندیم امکانات سطح ملی را جذب و انجمن نیز ساماندهی کارگران ساختمانی را پیگیری نماید.

وی گفت: یکی از مظلومیت ها بحث ایمنی و سلامت کارگران است که آمار آیلو نشان می دهد در کشور ۲۵ درصد حوادث کار و ۵۰ درصد از فوت شدگان مربوط به حوادث ساختمانی  است که این موضوع، اهمیت و ضرورت آموزش در این صنف را می رساند و ما هم کلیه ظرفیت های خودمان را دراختیار این انجمن صنفی قرار می دهیم.

در پایان مراسم، جوایز مسابقه فرهنگی که توسط انجمن برگزار شده بود، با حضور مسئولان حاضر در مراسم اهدا و انتخابات بازرسین هیات مدیره برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=6475
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان شهرضا
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.