• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

جزئیات الزام پزشکان و مراکز پزشکی به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه

  • کد خبر : 17732
  • 19 تیر 1402 - 10:44
جزئیات الزام پزشکان و مراکز پزشکی به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه
سیناخبر- مدیر اداره بیمه سلامت شهرضا گفت: قانون الزام پزشکان و مراکز پزشکی به عقد قرارداد با بیمه‌ها، با هدف رعایت عدالت در سلامت، گسترش نظام ارجاع و کاهش سهم پرداخت بیمه‌شدگان ابلاغ و از تاریخ چهارم تیرماه ۱۴۰۲ لازم‌الاجرا شد.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر سید مجتبی صالح اظهار داشت: قانون الزام پزشکان و مراکز پزشکی به عقد قرارداد با بیمه‌ها، با هدف رعایت عدالت در سلامت، گسترش نظام ارجاع و کاهش سهم پرداخت بیمه‌شدگان ابلاغ و از تاریخ چهارم تیرماه ۱۴۰۲ لازم‌الاجرا شد.

وی افزود: چنانچه مراکز درمانی با بیمه پایه قراردادی وضع نکنند شرط تمدید پروانه برای آن‌ها لغو می‌شود.

صالح بیان کرد: طبق جزء ۵ بند «ک» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بند «ل» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ همه مراکز سلامت اعم از مطب پزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها ملزم شده‌اند اقدام به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه کنند در صورت عدم عقد قرارداد مراجع صاحب صلاحیت صدور پروانه مانند سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو می‌توانند صدور یا تمدید پروانه‌ها را انجام ندهند.

وی با بیان اینکه این قانون از سال گذشته ابلاغ شده و لازم الاجراست، گفت: با توجه به تکلیف قانونی سازمان بیمه سلامت ایران از کلیه مراکز غیر طرف قرارداد فراخوان به عمل آمده و با سازمان نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای اطلاع رسانی به کلیه مراکز غیر طرف قرارداد هماهنگی به عمل آمده است.

مدیر اداره بیمه سلامت شهرضا خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان نیز مشابه اقدام فوق صورت گرفته و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=17732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.