• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

تکلیف احیای بافت تاریخی شهرضا با تصویب طرح تفصیلی مشخص می‌شود

  • کد خبر : 9875
  • 03 آبان 1401 - 9:11
تکلیف احیای بافت تاریخی شهرضا با تصویب طرح تفصیلی مشخص می‌شود
سیناخبر- فرماندار شهرضا گفت: وقتی طرح تفصیلی شهرضا به تصویب برسد تکلیف احیای بافت فرهنگی، کهن و تاریخی شهر روشن خواهد شد و سپس بر اساس سیاست‌های بالادستی که در طرح تفصیلی تصویب شده، اقدام می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر سید امیر جعفری درباره احیا و بازسازی بافت فرهنگی و تاریخی شهرضا، اظهار کرد: چون موعد طرح تفصیلی شهر فرا رسیده است توانسته‌ایم بعد از ۱۰ سال طرح تفصیلی شهر شهرضا را با مشاوری که شهرداری انتخاب کرده است تقریباً نهایی کنیم و جلسات کمیته کار و «کمیسیون ماده ۵» آن را به طور مفصل در استانداری برگزار کردیم که پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه آینده طرح تفصیلی نهایی شود.

جعفری افزود: در طرح تفصیلی مشاور، بافت کهن، بافت فرسوده و بافت تاریخی شهر را مورد بررسی قرار داده و برای احیای آن پیشنهادهای خود را بر اساس دستورالعمل‌های موجود داده است. طرح احیای بافت تاریخی و فرهنگی شهرضا در کمیسیون ماده ۵ باید نهایی و به تصویب برسد و سپس شهرداری بر اساس طرح تفصیلی ابلاغی اقدام به احیای بافت تاریخی و بافت کهن شهر کند.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: در قدم اول باید مجوزهای لازم برای احیای بافت فرسوده و تاریخی شهرضا اخذ شود که در گذشته طرح تفصیلی به دلایلی در شهرستان متوقف شده بود که بلافاصله در اولین سفر استانی استاندار، مصوب شد که طرح تفصیلی شهر در دستور کار قرار گیرد و «کمیسیون ماده ۵» استان تشکیل شد و قبل از آن ۱۳ جلسه کمیته کار کمیسیون برگزار شد و به طور جداگانه موضوعات مختلف طرح تفصیلی مانند حریم و محدوده، ترافیک، بافت کهن و بافت تاریخی مورد بررسی دقیق قرار گرفت که اکنون جلسات نهایی خود را طی می‌کند.

جعفری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه آینده ابلاغ اولیه طرح انجام و مشکل ۱۰ ساله شهرستان مرتفع شود، گفت: وقتی طرح تفصیلی تصویب شد تکلیف احیای بافت کهن، تاریخی و فرهنگی شهر روشن می‌شود و سپس بر اساس آن سیاست‌های بالادستی که در طرح تفصیلی تصویب شده است دستگاه‌های مربوط مانند شهرداری و میراث فرهنگی نسبت به احیای بافت تاریخی و فرهنگی شهرضا اقدام می‌کنند و نحوه ساخت و سازها و ارتفاع مجاز ساختمان‌ها مشخص می‌شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=9875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.