• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

تمام دفاتر مشاور املاک شهرضا موظف به ثبت معاملات خود در سامانه املاک و مستغلات هستند

  • کد خبر : 19676
  • 13 شهریور 1402 - 11:12
تمام دفاتر مشاور املاک شهرضا موظف به ثبت معاملات خود در سامانه املاک و مستغلات هستند
سیناخبر- فرماندار شهرستان شهرضا گفت: در راستای ساماندهی املاک و مستغلات، تمام معاملات دفاتر مشاور املاک شهرستان باید در سامانه املاک و مستغلات ثبت شود و برای هرکدام کدرهگیری دریافت شود.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر سید امیر جعفری در جلسه کارگروه املاک و مستغلات شهرستان شهرضا که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد، گفت: امروزه تمام فعالیت های جامعه بصورت الکترونیکی و رایانه ای انجام می شود و استفاده از کاغذ در تمام محیط های کاری درحال کمرنگ شدن است.

جعفری افزود: تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ تمام دفاتر مشاور املاک شهرضا موظف به ثبت معاملات خود در سامانه املاک و مستغلات به آدرس https://www.iranamlaak.ir/ می باشند.

وی با بیان اینکه در طی سال های گذشته در شهرستان شهرضا بیش از هزار و ۷۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز خارج از محدوده قانونی شهر ساخته شده، گفت:  در دو سال گذشته اجازه هیچ گونه ساخت و ساز غیر مجازی صادر نشده و بیش از ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی تصرف شده آزاد سازی شد.

فرماندار شهرستان شهرضا افزود: در بعضی از روستا ها و شهرهای ما قیمت مسکن و زمین به نحوی افزایش پیدا کرده که دیگر بومیان آن منطقه توان خرید مسکن در منطقه خود را ندارند.

نداشتن پروانه کسب، عدم دریافت کد رهگیری، عدم نصب نرخنامه، عدم بررسی هویت و ادعای مالکیت دو طرف، دریافت حق کمیسیون غیر قانونی، سوء استفاده از اسناد به امانت گرفته شده، جعل اسناد، عدم ارائه صورتحساب، استفاده از افراد غیر مجاز در واحد صنفی، کتمان درآمد مالیاتی، استفاده از مبایعه نامه غیر مجاز، قیمت گذاری املاک، دریافت وجه قرار داد، اخذ بیعانه از مشتریان، تبلیغ خلاف وقایع، اعلام شماره حساب متفرقه جهت واریز حق کمیسیون، اخلال در بازار املاک و مستغلات از جمله تخلفاتی است که در صورت مشاهده، صدور اخطار و پلمب دفاتر املاک را به دنبال خواهد شد.

در این جلسه نحوه فعالیت در سامانه املاک و مستغلات به حاضران آموزش داده شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=19676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.