• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

بیش از ۹۲ هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی استان اصفهان استفاده می کنند

  • کد خبر : 20269
  • 28 شهریور 1402 - 19:10
بیش از ۹۲ هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی استان اصفهان استفاده می کنند
سیناخبر- معاون امور توانبخشی بهزیستی اسـتان اصفهان گفت: بیش از 92 هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی استان اصفهان استفاده می کنند.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر سید کمال صدیقی در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان شهرضا ویژه ایاب و ذهاب معلولان و جانبازان که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه طبق آمار سازمان ملل ۱۵ درصد از مردم دچار معلولیت هستند، گفت: به دلیل اهمیت معلولان و رعایت حقوق عمومی و اجتماعی آن ها، مبلمان شهری باید به نحوی طراحی شود که مشارکت اجتماعی معلولان را افزایش دهد واداره زندگی آن ها بصورت مستقل و بدون وابستگی به اطرافیان را به دنبال داشته باشد.

صدیقی افزود: بیش از ۹۲ هزار معلول در سطح استان اصفهان از خدمات توانبخشی بهزیستی استان استفاده می کنند که ۳۵ هزار نفر از آن ها معلول جسمی حرکتی، ۱۰ هزار نفر نابینا و کم بینا و۱۴ هزار نفر ناشنوا و کم شنوا هستند.
وی افزود: هزار و ۱۵۰ معلول جسمی حرکتی در سطح شهرستان شهرضا زندگی می کنند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی اسـتان اصفهان گفت: ۷۱۲ هزار سالمند در استان اصفهان وجود دارند و هر تصمیمی که امروز برای سهولت زندگی این عزیزان بگیریم سرمایه گذاری برای آینده خودمان است.

صدیقی بیان کرد: استان اصفهان و شهرهای بهارستان، فولادشهر، شهرک مجلسی و منطقه ۳ شهرداری اصفهان به عنوان پایلوت شهرهای دوستدار سالمند تا بهمن ۱۴۰۲ انتخاب شده اند.
وی با بیان اینکه سالانه بودجه ای برای مناسب سازی اماکن دستگاه های محتلف در نظر گرفته شده است،افزود: مناسب سازی اماکن و مسیر ها، نصب خط هدایت نابینایان در پیاده رو ها، تامین خودروهای مناسب افراد معلول، نصب علائم صوتی برای نابینایان و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از جمله خدماتی است که باید در مبلمان شهری برای معلولان در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان شهرضا با تاکید بر اینکه نباید در خدمت رسانی به معلولان کوتاهی کرد، گفت: ۵ امتیاز از ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه های مختلف با نظارت اداره بهزیستی در جهت سهولت استفاده از خدمات عمومی برای معلولان، در نظر گرفته خواهد شد.

سید امیر جعفری با اشاره به نزدیک شدن مهر ماه و بازگشایی مدارس گفت: تلاش خود را می کنیم تا حمل و نقل دانش آموزان و دانشجویان معلول براحتی انجام شود، و پیگیر واریز به موقع یارانه دانش آموزان معلول نیز هستیم.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شهرضا نیز دراین جلسه گفت: با داشتن ۳ هزار و ۴۰۶ معلول و ۲۳ هزار و ۴۶۳ سالمند در شهرستان شهرضا، براساس قانون حمایت از معلولین، کلیه ارگان ها موظف به مناسب سازی اماکن عمومی، معابر و آسان سازی تردد افراد معلول می باشند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=20269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.