• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

بیش از ۱۲۶ هزار نفر در شهرستان شهرضا در پویش ملی سلامت شرکت کردند

  • کد خبر : 26019
  • 07 بهمن 1402 - 11:15
بیش از ۱۲۶ هزار نفر در شهرستان شهرضا در پویش ملی سلامت شرکت کردند
 سیناخبر- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: بیش از 126 هزار نفر در شهرستان شهرضا درغربالگری بیماریهای پرفشاری خون و دیابت در جمعیت هدف "پویش ملی سلامت" شهرستان شرکت کردند.

به گزارش روز شنبه سیناخبر مهیار حاجی مالیان گفت: بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون به‌عنوان بیماری‌های خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای گسترش بسیاری از عوارض و بیماری‌های خطرناک تهدیدکننده سلامت مردم شده که با شناسایی و پیگیری به‌ موقع مبتلایان به این دو بیماری می‌توان آنها را کنترل و روند پیشرفت عوارض آن را کُند کرد.

حاجی مالیان گفت: بالغ بر ۱۲۶ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در این پویش در شهرستان غربالگری شدند که از این تعداد۱۰۹ هزار و ۸۰۵ نفر جمعیت شهری و۱۶ هزار و ۲۹۵ نفر جمعیت روستایی بودند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۴ درصد از جمعیت هدف استان در این پویش غربالگری شده اند، گفت: رتبه شهرستان شهرضا در سطح استان از نظر درصد افراد غربالگری شده در شهرستانهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در رده نخست می باشد و بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا با تعداد ۲ هزار و ۵۰۳ نفرغربالگری در رتبه دوم بیمارستانهای استان قرار گرفت.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: تعداد افراد شناسایی شده مشکوک به فشارخون بالا در این پویش بیش از ۲ هزار نفر، افراد پیش دیابتی ۳ هزار و ۷۵۰ نفر و افراد دیابتی شناسایی شده ۲۸۲ نفر بودند.

 حاجی مالیان افزود: افراد با پیش فشارخون بالا در این پویش۲۸ هزار و ۷۱۱ نفرهستند که معادل ۲۳درصد از مجموع میزان غربالگری‌هاست، این افراد نیاز به دارو ندارند و با رعایت برخی موارد که مهم ترین آن ها اصلاح تغذیه، کاهش مصرف نمک و انجام ورزش است، می توانند در آینده از ابتلای خود به پرفشاری خون و عوارض شدید آن پیشگیری کنند.

وی گفت: تمام افراد شناسایی شده در “پویش ملی سلامت” چه آن ها که بیماری پرفشاری خون و دیابت شان قطعی تشخیص داده شده و چه آنهایی که در معرض خطر این دو بیماری قرار هستند، توسط مراقبین سلامت، بهورزان و پزشکان مورد ارزیابی مجدد و درمان فعال قرار می گیرند. درمان‌ها در ۳ تا ۶ هفته اول غیردارویی و سپس دارویی خواهد بود. همچنین بر اساس نظام ارجاع، افرادی که نیازمند مداخلات تخصصی پزشکی هستند نیز تحت درمان‌های تخصصی قرار خواهند گرفت.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: این طرح با همکاری سازمان و ارگانهای شهرستان در قالب ۱۱تیم سیار و ۳۱مرکز ثابت در مدت ۶۶ روز از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی ماه اجرا شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=26019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.