• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

بیشتر موارد مسمومیت با مونوکسید کربن در اصفهان مربوط به مرکز استان است

  • کد خبر : 27355
  • 10 اسفند 1402 - 11:52
بیشتر موارد مسمومیت با مونوکسید کربن در اصفهان مربوط به مرکز استان است
سیناخبر- سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث اصفهان گفت: بیشتر موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن استان در سالجاری مربوط به شهرستان اصفهان و پس از آن، فریدن، سمیرم، نجف‌آباد، شهرضا، گلپایگان و خمینی‌شهر است.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر محسن زمانی افزود: ۶۳۰ نفر در استان از ابتدای سال تاکنون بر اثر استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده و توسط کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیمارستان منتقل یا به‌صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

زمانی تصریح کرد: بیشترین علت‌ مسمومیت با مونوکسید کربن در این مدت، انتشار این گاز بر اثر استفاده از زغال و پیک نیک برای گرمایش، اِشکال در دودکش بخاری و آبگرمکن و نقص فنی در اجاق گاز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع، بی‌قراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید و کبودی دست، پا و دور لب از جمله علائم مسمومیت با مونوکسید کربن(CO) است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان با بیان اینکه این علائم شبیه سرماخوردگی است، افزود: در صورت مواجهه ناگهانی با این علائم به مسمومیت با مونوکسیدکربن شک کنید.

وی ادامه داد: در صورت روبه‌رو شدن با چنین حادثه‌ای به سرعت فرد مسموم را از محل وارد هوای آزاد کرده، وسیله گرمازا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید و سپس سریع با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان گفت: کارشناسان اورژانس مردم را برای اجرای اقدام های صحیح و لازم تا رسیدن نیروهای امدادی راهنمایی می کنند.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که مرکز آن، کلانشهر اصفهان است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=27355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.