• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9

بسته جامع تشویقی برای نوسازی در بافت فرسوده طراحی شده است

  • کد خبر : 9133
  • 10 مهر 1401 - 5:28
بسته جامع تشویقی برای نوسازی در بافت فرسوده طراحی شده است
سیناخبر- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به شهرستان سمیرم ضمن بازدید از طرح های بازآفرینی شهری گفت: برای تشویق و حمایت از بخش خصوصی به ویژه سازنده‌ها، انبوه‌سازها و توسعه گرها در بافت فرسوده بسته جامع تشویقی در بخش‌های اداری، مالی و ساخت طراحی شده است.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به استان اصفهان ضمن بازدید از برخی محله‌های بافت فرسوده و طرح‌های بازآفرینی شهری سمیرم و حنا موارد و مشکلات مرتبط را مورد بررسی قرار داد. 

آیینی با اشاره به فرسودگی شدید در این شهرها به لحاظ کالبدی، معابر و زیرساختی اظهار داشت: برای رسیدن به شرایط مناسب در این دو شهر راه درازی را در پیش داریم لذا با توجه به عمق فرسودگی، دولت و یا شهرداری به تنهایی توان انجام را ندارند و ساکنین و مالکین واحدهای فرسوده هم از توانایی لازم برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای خود برخوردار نیستند به همین جهت لازم است بخش خصوصی به کمک مردم بیاید. 

وی ایران با بیان اینکه تشویق و حمایت از بخش خصوصی به ویژه سازنده‌ها، انبوه‌سازها و توسعه گرها برای کمک و مشارکت با مردم در امر نوسازی از سیاستهای راهبردی دولت سیزدهم است گفت: در این راستا بسته جامع تشویقی طراحی شده است که بخش اول آن اداری است و عمدتاً مرتبط با شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان است. 

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اذعان داشت: در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند چرا که قانون گذار این اجازه را داده است و از طرفی معادل این ۱۰۰ درصد هم مطالبات شهرداری از دولت خواهد شد و در واقع چیزی از جیب شهرداری کسر نمی شود ولی تشویق بزرگی برای مردم است. 

آیینی ابراز داشت: انتظار دیگری که از شهرداری‌ها داریم این است که به صورت ویژه و فوق العاده برای کسانی که در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ساکن هستند حداکثر ظرف یکماه پروانه نوسازی را صادر کنند تا به طور مثال سرمایه گذار بداند برای نوسازی در محلات کوشک و قلعه برای اخذ پروانه ساختمانی معطل نمی‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: امورات مرتبط با دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز نیز به همین نحو لازم است تسریع شود. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بخش دوم بسته جامع تشویقی، بخش مالی است، لذا سرمایه گذاران لازم نیست تمام سرمایه مود نیاز را تامین نمایند و قسمتی را از طریق تسهیلات ارزان قیمت می‌توانند فراهم کنند. 

 وی اضافه کرد: مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات برای اسکان موقت استفاده کنند. که در شهرهای مختلف مبلغ آن متفاوت بوده اما در عمده شهرها از جمله سمیرم و سایر شهرهای شهرستان وام قرض الحسنه ۴۵ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد است. 

آیینی عنوان کرد: بخش سوم بسته جامع تشویقی، بخش ساخت است که در این بخش تمامی تسهیلات، حمایت‌ها و تخفیف‌هایی که برای نهضت ملی پیش‌بینی شده برای بافت فرسوده بدون رعایت شرایط چهار گانه نهضت ملی، قابل استفاده است. 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد در سال گذشته توانستیم تسهیلاتی را از محل اعتبارات اشتغال زایی دریافت کنیم که امسال هم به یاری خدا تداوم پیدا می‌کند. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون وام با نرخ سود صفر درصد در اختیار سازنده‌ها در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری قرار می‌گیرد اذعان داشت: این افراد در شهرستان سمیرم اگر بخواهند از محل نهضت ملی مسکن وام دریافت کنند مبلغ آن ۳۰۰ میلیون تومان بوده و از محل تسهیلات نوسازی ۳۵۰ میلیون تومان است. 

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=9133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.