• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
در بیست و ششمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان؛

برنامه جامع اقدام مشترک شهرضا و اصفهان بررسی شدند

  • کد خبر : 25922
  • 30 دی 1402 - 12:00
برنامه جامع اقدام مشترک شهرضا و اصفهان بررسی شدند
سیناخبر- در بیست و ششمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان ۳ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه طرح بازآفرینی (برنامه جامع اقدام مشترک) شهرضا و اصفهان، طرح‌های فوق برای تایید و تصویب بررسی شدند.

به گزارش روز شنبه سیناخبر  بیست و ششمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد. 

در این نشست ۳ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه طرح بازآفرینی (برنامه جامع اقدام مشترک) توسط شهرداری های شهرضا و اصفهان، طرح‌های فوق برای تایید و تصویب بررسی و با همفکری اعضا در رابطه با آن تصمیم گیری شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این جلسه به صورت ریزبینانه وضعیت بافت فرسوده و اقدامات به عمل آمده در راستای بازآفرینی شهری شهرضا و اصفهان مورد بررسی قرار گرفت. 

علیرضا قاری قرآن افزود: با توجه به گزارشاتی که ارائه شد شهرضا دارای ۳۶۵ هکتار بافت فرسوده و ۱۵۶ هکتار بافت تاریخی است همچنین مساحت حریم شهرضا ۲۰ هزار و ۴۸۰ هکتار و مساحت محدوده آن ۲ هزار و ۶۰۱ هکتار است. 

قاری قرآن ادامه داد: ۲۵ محله شهرضا در بافت فرسوده مصوب واقع شده، ۳ محله در بافت با پیشینه روستایی، هفت محله در سکونتگاه های غیررسمی قرار دارند همچنین در حال حاضر هفت محله هدف دارای پروژه های اقدام مشترک مصوب هستند. 

وی بیان کرد: دستور کار دوم این نشست، ارائه طرح بازآفرینی (برنامه جامع اقدام مشترک) توسط شهرداری اصفهان بود که مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون آن با در نظر گرفتن جوانب مختلف تصمیم گیری شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص بخشی از اقدامات بعمل آمده در سکونتگاه های غیر رسمی استان اصفهان اظهار کرد: برخی از این اقدامات می توان به بهسازی و روکش آسفالت معابر و تامین روشنایی محلات زینبیه، دارک، حصه شمالی و جنوبی و مشارکت در احداث ورزشگاه رستم در محله ارزنان اشاره کرد. 

قاری قرآن عنوان کرد: در شهرضا احداث سالن ورزشی محله قشقایی، تخصیص ۳۰۰ تن قیر برای آسفالت معابر بافت ناکارآمد، تامین روشنایی ۳ محله از دیگر اقداماتی است که در سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده همچنین در خمینی‌شهر، نجف‌آباد، آران و بیدگل و سمیرم هم اقداماتی به این نحو انجام شده است. 

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=25922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.