• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

انتقاد نماینده شهرضا از جانمایی نادرست سایت دفع زباله

  • کد خبر : 7371
  • 02 مرداد 1401 - 8:59
انتقاد نماینده شهرضا از جانمایی نادرست سایت دفع زباله
سیناخبر- نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم جانمایی درست سایت پسماندهای زباله در منطقه هفت‌یکی گفت: اگر این سایت ایجاد شود مسائل و مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد و مانند معضلات تصفیه‌خانه فاضلاب شهرضا در منطقه جرم‌افشار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر سمیه محمودی با اشاره به ایجاد سایت پسماندهای زباله اظهار داشت: در سال ۹۳ قراردادی بین شهرداری‌های شهرضا، دهاقان و مبارکه منعقد شد تا دفع غیراصولی زباله را به صورت اصولی بازیافت و به کود کمپوست تبدیل کنند.

محمودی با بیان اینکه برای این سایت چند جانمایی انجام شد و در نهایت روبه‌روی گردنه پوده و در مجاورت جاده اصلی و روبروی پادگان قدس سپاه شهرضا جانمایی سایت زباله این سه شهرستان مشخص شد که در مسیر شهرضا و در حوزه دهاقان است، افزود: این مکان مورد قبول مسئولان وقت آن زمان قرار گرفت، اما با پیگیری و کارشناسی‌های انجام شده مشخص شد که جانمایی درستی نبوده و سعی کردیم جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه در بازدیدی که همراه با مسئولان شهرضا، دهاقان و مبارکه از سایت زباله شاهین‌شهر داشتیم با مقایسه شرایط مشخص شد این سایت جز ضرر و زیان چیزی نداشت، گفت: به دلیل شرایط زیست محیطی با اصل آن موافق هستیم اما جانمایی خوبی انجام نشده بود، بنابراین کار متوقف شد.

تأثیر ایجاد سایت زباله در منطقه هفت‌یکی بر آبخوان‌ها

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل مخالفت با ایجاد سایت زباله در منطقه هفت‌یکی ادامه داد: به دلایل کارشناسی، ایجاد این سایت بر آبخوان‌های روستاهای شهرستان دهاقان تأثیر داشت و مسائل و مشکلات زیست محیطی به دنبال داشت، اگر جاده شهرضا به مبارکه کنار گذر غرب تکمیل شود بار ترافیکی آن افزایش پیدا می‌کند و پشت کوه هم صحرای چغاد محل مزارع و باغات مردم شهرضا است و اگر این سایت ایجاد شود مسائل و مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد و مانند معضلات تصفیه‌خانه فاضلاب شهرضا در منطقه جرم‌افشار می‌شود.

محمودی با بیان اینکه مکانی مناسب برای سه شهرستان پیشنهاد و جانمایی انجام شد، اما کسی پیگیری نکرد و رها شد، عنوان کرد: در سفر استاندار به دهاقان سایت زباله مطرح شد و استاندار اعتقاد داشت که در همین مکان فعلی باید ایجاد شود، اما بنده اعتقاد دارم جای مناسبی نیست و مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه مدیرکل محیط زیست اصفهان معتقد بود که با فرهنگ‌سازی تفکیک زباله این سایت کم‌ترین معضلات را داشته باشد، گفت: محیط زیست قبل از اجرا آن چیزی که مطلوب است را می‌بیند و بعد از اجرا است که متوجه می‌شود چه مشکلاتی ایجاد کرده است؛ تاکنون هم فرهنگ‌سازی و تفکیک زباله موفق نبود است که بتوان صد درصد تفکیک زباله انجام شود.

ایجاد سایت زباله مشکلات زیست محیطی به دنبال دارد

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد سایت زباله در منطقه هفت‌یکی بدون شک مشکلاتی را از نظر زیست محیطی برای دو شهرستان به وجود می‌آورد، افزود: با توجه به جمیع شرایط، هنوز بر اساس مباحث کارشناسی مخالف هستیم، اگر هزینه‌ای شده بهتر است هزینه‌های بیشتری نپردازیم، این هزینه کنار گذاشته شود و مکان جدید را بررسی کنیم تا کم‌ترین مشکل را برای مردم دو شهرستان داشته باشد.

محمودی با بیان اینکه محیط زیست بایدها را مطرح می‌کند و بعد از اجرا در عمل بررسی‌ها را انجام می‌دهد، ادامه داد: استان باید به آمایش سرزمینی هم توجه کند چرا که موضوع مهمی است، استان در نظر دارد پسماند زباله صنعتی را در شهرک رازی و خانگی را در مسیر شهرضا و روستاهای دهاقان اجرا کند، باید همه جوانب به ویژه مردم را در نظر گرفت، مسئولان استان باید هوای مردم را بیش‌تر داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.