• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6

امسال سند مالکیت ۲۲۲ موقوفه در شهرضا صادر شده است

  • کد خبر : 21255
  • 17 مهر 1402 - 10:57
امسال سند مالکیت ۲۲۲ موقوفه در شهرضا صادر شده است
سیناخبر- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: امسال سند مالکیت 222 موقوفه با مساحت بالغ بر 532 هزار متر مربع در شهرستان شهرضا صادر شده است.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر مجید خامسی پور در نشست خبری که در اداره اوقاف برگزار شد، افزود: شهرستان شهرضا از لحاظ تعداد سند صادر شده و مساحت و ارزشمندی موقوفات ثبت شده، رتبه اول استان است.

خامسی پور بیان داشت: شهرستان شهرضا ۸۶۸ موقوفه دارد که از این تعداد ۷۵۳ موقوفه متصرفی و ۱۱۵ موقوفه غیر متصرفی هستند.

وی تعداد رقبات شهرستان را ۳ هزار و ۱۰۷ رقبه بیان کرد و گفت: ۴۷۰ رقبه، انتفاعی شامل مساجد، حسینیه ها و تکایا و ۲ هزار و ۴۲۵ رقبه زراعی، مسکونی، تجاری، خدماتی، آموزشی و ۲۱۲ رقبه، آب هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا بیان داشت: شهرستان شهرضا ۱۷ امامزاده و بقعه متبرک و این بقاع ۸۰ رقبه دارد.

خامسی پور درآمد امسال کل بقاع شهرستان را ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مرمت گنبد امامزاده شاه سید علی اکبر(ع) با نظارت میراث فرهنگی و بازسازی و بهینه سازی سرویس های بهداشتی امامزاده و عملیات عمرانی در بی بی سیده خاتون(س) با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی گفت: ساخت سرویس بهداشتی، دو خانه خادم و ۴ سوییت زائر در امامزاده عبدالمطلب(ع) روستای اسفرجان با هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان از منابع امامزاده و کمک خیران انجام شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، عواید موقوفات و درآمد امامزادگان، نسبت به سال گذشته، افزایش ۵۰ درصدی داشته و تاکنون ۷۷۲ میلیون تومان برای برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه، جشن های مذهبی، کمک به فقرا، مساجد و فعالیت های قرآنی هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=21255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.