• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

افزایش ۷۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرضا

  • کد خبر : 9233
  • 17 مهر 1401 - 9:01
افزایش ۷۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرضا
سیناخبر- فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: در بخش قاچاق کالا و حمایت از اقتصاد داخلی با کشف بیش از ۶۵ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا ۷۰ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر سرهنگ سهراب قرقانی اظهار داشت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان امنیت‌ساز کشور، مجاهدت‌ها و تلاش‌های افتخارآمیزی را برای تولید امنیت و آگاهی‌بخشی به جامعه در قبال حاکمیت قانون و صیانت از ارزش‌های اجتماعی رقم زده است.

سرهنگ قرقانی با بیان اینکه امروز فرماندهی انتظامی با وجود کارکنانی خدوم و زحمتکش در راه سیره شهیدان و تأمین نظم و امنیت مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده است، افزود: خدمت‌رسانی شبانه‌روزی، اقتدار توأم با رأفت و مهربانی، تلاش در جهت برقراری آسایش و امنیت بر کسی پوشیده نیست و مردم ایران اسلامی شاهد فداکاری سبزپوشان خدوم هستند.

وی بیان کرد: امسال هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس» در حالی آغاز می‌کنیم که کارکنان فراجا روزهای بسیار پر فراز و نشیبی را در کمال خویشتنداری و با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر سپری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت خود شهدا از مرز تا مرکز از امنیت مثال‌زدنی برخوردار است و همگان به اهمیت کار پلیس در جامعه پی برده‌اند، تصریح کرد: وقتی امنیت نباشد تحصیل، فعالیت اصناف و کارهای روزمره انجام نمی‌شود.

کاهش ۱۳ درصدی سرقت در ۶ ماهه نخست سال در شهرضا

سرهنگ قرقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم امنیت کنترل سرقت‌ها است، عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال سرقت در شهرضا ۱۳ درصد سرقت کاهش داشته است و ۲۶ درصد توان کشف انتظامی شهرضا ارتقا پیدا کرده و سارقان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نفر سارق در ۶ ماهه امسال در شهرضا دستگیر و روانه زندان شدند، ادامه داد: سرقت‌های مسلحانه، به عنف، زورگیری و راهزنی در شهرستان شهرضا تحت کنترل پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه در بحث سوخت قاچاق بیش از ۲۲۲ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق در شهرضا کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: کشف سلاح جنگی و شکاری ۱۷ درصد، مشروبات داخلی و خارجی به ترتیب ۱۱۳ و ۷ هزار و ۷۶۳ درصد، دستگیری معتادان ۹ درصد و دستگیری خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر ۱۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

سرهنگ قرقانی با اشاره به رشد ۴۰ درصدی دستگیری اتباع بیگانه در این شهرستان گفت: در بخش قاچاق کالا و حمایت از اقتصاد داخلی با کشف بیش از ۶۵ میلیارد تومان انواع قاچاق در ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا ۷۰ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه کل دستگیری‌های شهرستان شهرضا نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش و درگیری‌ها ۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: تصادفات برون و درون شهری ۱۵ درصد کاهش داشته است.

صدور ۲ هزار جلد گذرنامه در ایام اربعین در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به خدمات پلیس راهور در ایام عاشورا و تاسوعا، اربعین و ایام نوروز در راستای کنترل ترافیک، افزود: بیش از ۱۴۰ طرح درخصوص برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در شهرضا اجرا شده است.

سرهنگ قرقانی با اشاره به شماره‌گذاری ۱۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو، موتورسیکلت و تراکتور در شهرضا عنوان کرد: در پلیس اطلاعات شهرضا در اربعین امسال بیش از ۲ هزار جلد گذرنامه صادر شد و در مجموع ۵ هزار ۹۲۵ گذرنامه در ۶ ماهه اول سال صادر شده است.

وی با اشاره به پلمب ۱۷۰ واحد صنفی متخلف و ۶ هزار ۴۵۰ بازدید محسوس و نامحسوس از واحدهای صنفی شهرضا گفت: در بحث نظام وظیفه عمومی ۷۸۰ سرباز اعزام شده و ۲۱۸ مورد کفالت پزشکی و خاص و ۵۴۰ معافیت تحصیلی صادر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور خاطرنشان کرد: در ناآرامی‌ها جای تقدیر و تشکر دارد از مردم فهیم شهرستان شهرضا که انصافاً دست پلیس را در تمامی موضوعات گرفتند و با همکاری شورای تأمین اجازه اخلال در شهرضا را سلب کردیم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=9233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.