• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

استعلام غیر حضوری وضعیت بیمه سلامت تنها با یک کد دستوری

  • کد خبر : 12924
  • 24 بهمن 1401 - 10:18
استعلام غیر حضوری وضعیت بیمه سلامت تنها با یک کد دستوری
سیناخبر- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: شهروندان می توانند در صورت نبود پوشش بیمه با استفاده از سامانه شهروندی بیمه سلامت از پوشش رایگان سه ماهه این بیمه بهره‌مند شوند.

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ نفر از هموطنان که در مناطق کم برخوردار هستند را بیمه کرده ایم. ما خدمات بیمه را افزایش داده ایم مثلا در حوزه ناباروری ۹۰ درصد هزینه درمان و تشخیص را بیمه پرداخت می کند.

ناصحی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ خدمات توانبخشی را مخصوصاً برای معلولان بهزیستی افزایش داده ایم. بسیاری از داروهای که در لیست بیمه قرار نداشت، هم اکنون به خدمات بیمه اضافه شده است بنابراین حدود ۷۰ تا۹۰ درصد هزینه دارو را بیمه پرداخت می‌کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: مشاوره و روانشناسی نیز به خدمات بیمه اضافه شده است، ۵ بیماری در زمره بیماری های خاص قرار دارند. در نیمه دوم سال جاری یک بسته خدمت را در سامانه بارگذاری کردیم که به زودی حدود ۱۹ خدمات دیگر نیز بارگذاری خواهد شد. ما باید حدود ۵۰ بسته خدمات را ارائه دهیم.

ناصحی ادامه داد:برای نخستین بار هزینه‌های درمانی بیماران صعب العلاج کاهش یافته و در برخی مواقع رایگان شده است.

وی با اشاره به این که ۲ هزار خدمات در دوماه ونیم گذشته وارد سامانه شده است گفت: هزینه‌های سرطان از ۷۰ درصد تا ۱۰۰ درصد پرداخت می‌شود،شهروندان می توانند در صورت نبود پوشش بیمه با استفاده از سامانه شهروندی بیمه سلامت از پوشش رایگان سه ماهه این بیمه بهره‌مند شوند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: شهروندان برای اطلاع از وضعیت بیمه سلامت خود کد دستوری ستاره ۱۶۶۶# را شماره گیری کنند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=12924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.