• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

از ظرفیت بافت فرسوده برای تامین مسکن مورد نیاز در شهرضا استفاده شود

  • کد خبر : 16717
  • 25 خرداد 1402 - 13:18
از ظرفیت بافت فرسوده برای تامین مسکن مورد نیاز در شهرضا استفاده شود
سیناخبر- در جلسه شورای مسکن شهرستان شهرضا ضمن تعیین تکلیف و رفع موانع اجرایی طرح نهضت ملی مسکن بر استفاده از ظرفیت بافت فرسوده برای تامین مسکن مورد نیاز در شهرضا تاکید شد.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان جلسه شورای مسکن شهرستان شهرضا که در فرمانداری برگزار شد، گفت: موضوعات حوزه مسکن شهرستان شهرضا در جلسه شورای مسکن در چند محور پیگیری و تعیین تکلیف شد که شامل نهضت ملی مسکن، الحاق اراضی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تخصیص زمین، مسکن ایثارگران، مسکن فرهنگیان و احیای بافت فرسوده محلات هدف بازآفرینی شهری بود. 

علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه جانمایی و تامین زمین برای ایثارگران و طرح جوانی جمعیت از اولویت‌های راه و شهرسازی است افزود: تصمیماتی در بحث زیربنایی اتخاذ شد بخصوص اینکه لازم است شرکت‌های خدمات‌رسان برآوردی از حجم نیاز طرح نهضت ملی مسکن در بخش آب، برق، گاز و فاضلاب ارائه دهند تا برای تامین اعتبار آن در شورای مسکن استان تصمیم‌گیری شود و همزمان با ساخت پروژه خدمات هم اجرایی شود. 

وی بیان داشت: در این نشست روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌هایی که از زمان طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده بود بررسی شد که خوشبختانه پروژه بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده تکمیل و آماده تحویل به متقاضیان شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: بطور کلی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شهرضا در مجموع برای شهرهای شهرضا و منظریه بیش از ۱۵ هزار نفر ثبت‌نام نمودند که از این تعداد پس از بررسی شرایط و پالایش‌های لازم افزون بر هفت هزار و ۱۰۰ نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند. 

قاری‌قرآن افزود: در حال حاضر ۳۷۸ متقاضی تخصیص پروژه شدند و همین تعداد واحد پروژه تعریف شده است که برای این واحدها قرارداد سازنده و مشارکت مدنی منعقد و تا کنون اسکلت و سقف آن اتمام یافته است.   

وی گفت: ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهرها از دیگر موضوعاتی بود که مطرح و تصمیم‌گیری شد، لذا با توجه به اینکه شهرضا از شهرهای بزرگ استان محسوب می‌شود و همچنین بسته تشویقی که ابلاغ شده است، بسیار حائز اهمیت است تا ضمن اطلاع رسانی گسترده به مردم این شهر، بخشی از مسکن مورد نیاز را در داخل بافت فرسوده تامین کرد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به نگرش نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری بیان داشت: استفاده از این ظرفیت در جلسه شورای مسکن شهرضا مورد تاکید قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=16717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.