• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
24

احیای خانه شهید مدرس در انتظار طرح مطالعاتی است

  • کد خبر : 4991
  • 17 اردیبهشت 1401 - 10:53
احیای خانه شهید مدرس در انتظار طرح مطالعاتی است
سیناخبر- نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: خانه شهید مدرس در روستای اسفه شهرضا ملک مجلس است و درخواستی را چندین بار برای احیای آن ارائه دادم که اگر طرح مطالعاتی خانه شهید مدرس داده شود، بودجه آن را مجلس اختصاص می‌دهد.

به گزارش روز شنبه سیناخبر سمیه محمودی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: یکی از سخت‌ترین بودجه‌ها را امسال برای شهرضا گرفتیم به دلیل اینکه دولت اکثر ردیف‌ها را حذف کرده بود و ردیف ملی فاضلاب حذف و استانی شده بود، پیگیری کردیم و ردیف‌هایی که حذف شده بود را احیا کردیم.

وی افزود: حدود ۱۱ میلیارد تومان در لایحه برای فاضلاب شهرضا در نظر گرفته بودند که علاوه بر آن ۲۰ میلیارد تومان دیگر را با رایزنی با کمیسیون تلفیق اضافه کردیم و در بودجه امسال حدود ۳۱ میلیارد تومان برای پروژه فاضلاب شهرضا اختصاص پیدا کرد.

محمودی با اشاره به احیای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای آن گفت: در سال گذشته شهرضا جزو سامانه دوم آبرسانی قرار گرفت اما حذف شد و با پیگیری که انجام شد، شهرضا دوباره اضافه شد و نیاز به پیگیری جدی دارد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق و حقوق شهرضا باید پیگیری شود، بیان کرد: قطار حومه‌ای از بهارستان تا شهرضا حذف شده بود و دوباره احیا کردیم و ۵ میلیارد تومان بودجه برای آن اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های هادی روستایی اختصاص دادیم، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در سه سال اخیر با آن روبه رو بودیم این بود که راه‌های روستایی بودجه آن از ملی به استانی تبدیل شده بود و در این سه سال یک ریال بودجه استانی برای راه‌های روستایی شهرضا اختصاص پیدا نکرد، با ارتباط با راهداری کشور سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان برای راه روستایی هونجان به گرموک اختصاص یافت و امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی و عشایری دو شهرستان شهرضا و دهاقان اختصاص پیدا کرد.

محمودی با اشاره به نهایی شدن طرح تفصیلی شهرضا افزود: کار بسیار بزرگی بود و مشکلات مردم و محله‌های مختلف شهر با تصویب این طرح حل می‌شود.

 نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ملی مسکن و نیاز به زیرساخت‌ها در این طرح گفت: باید تمام توان خود را برای احیای بافت فرسوده گذاشت، چون همه خدمات وجود دارد و خدمت جدیدی نمی‌خواهد، باید اولویت اول احیای بافت فرسوده باشد.

وی با انتقاد از اینکه بازار شهرضا بدون طرح مطالعاتی در حال مرمت است و بدون مطالعه نباید کار مرمتی در بازار انجام داد، افزود: سفال شهرضا اصالت دارد، مهمانی که وارد شهر می‌‌شود سفال شهرضا را با خود بیرون نمی‌برد، افرادی که با شناسنامه در سفال کار می‌کنند باید به آن‌ها بیشتر بها داد.

محمودی با اشاره به حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خانه شهید مدرس در روستای اسفه شهرضا ملک مجلس است درخواستی را چندین بار برای احیای آن ارائه دادم که اگر طرح مطالعاتی خانه شهید مدرس داده شود، بودجه آن را مجلس اختصاص می‌دهد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزرا و مدیران ارشد کشور در شهرضا گفت: امسال با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرضا فرهنگیان بی‌واسطه با وزیر حرف زدند، طرح رتبه‌بندی یکی از درخواست‌های فرهنگیان است و مجلس با توجه به بودجه‌ای که توان دولت بود بر اساس آن طرح رتبه‌بندی را تصویب کرد، انتظارمان از دولت این است که آیین‌نامه آن را تدوین کند تا رضایت فرهنگیان جلب شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید ریسک‌پذیر باشند، ادامه داد: این دولت شعارهایی داده که نباید منتظر باشیم در تهران محقق شود باید از همین شهرستان شروع شود.

محمودی با اشاره به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی شهرضا گفت: منطقه ویژه اقتصادی همه کارهای آن انجام شده است، شورای عالی مناطق آزاد باید تشکیل شود تا کلنگ این منطقه بر زمین زده شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=4991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.