• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا:

آن دسته از اراضی دولتی که احداث بنا نشده اند بازپس گیری می شوند

  • کد خبر : 13125
  • 02 اسفند 1401 - 9:02
آن دسته از اراضی دولتی که احداث بنا نشده اند بازپس گیری می شوند
سیناخبر- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا، گفت: با ابلاغ ماده 12 قانون جهش تولید ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرایی کردن قانون موظف به باز پس گیری آن دسته از اراضی واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی است که در آن احداث بنا صورت نگرفته است.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر غلامرضا سبزواری در گفتگو با خبرنگار سیناخبر درباره ثبت نام کنندگان طرح جهش ملی مسکن در شهرستان شهرضا، گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۱۷۹ نفر در سامانه جهش تولید ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۵ هزار و ۸۰۳ نفر تایید نهایی شده اند.

سبزواری افزود:  باتوجه به کمبود زمین برای ساخت مسکن در شهرضا، متقاضای الحاق ۸۰ هکتار زمین به محدوده شهرضا شدیم که توسط کارگروه های ذی ربط در حال بررسی است که پس از تایید آن، مراحل آماده سازی و طراحی طرح را در جهت پیشبرد اهداف دولت به سرعت پیش خواهیم برد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، به خانواده هایی که فرزند سوم یا بیشتر آن ها بعد از تاریخ آبان۱۴۰۱ به دنیا آمده یک قطعه زمین ۲۰۰ متری بالسویه بین پدر و مادر واگذار می شود که تاکنون ۷۴ خانواده شهرضایی در این طرح ثبت نام کرده اند که ۶۰ نفر تایید و پس از طی مراحل قانونی، واگذاری آن انجام خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا گفت: آن دسته از باغات و اراضی کشاورزی دولتی که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام توسط مردم آباد و تصرف شده را به دلیل اینکه فعلا نمی توانیم به فروش رسانیم و انتقال سند داشته باشیم ، برای حل آن جلسه ای با حضور نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی در سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شد و با پیشنهاد مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برای برون رفت از مشکل تخریب، فعلا این اراضی را به متصرفین اجاره می دهیم.

سبزواری افزود: لازم به ذکر است این قانون شامل اراضی می شود  که در چارچوب مستحدثات باشند، اطراف آن دیوار کشی شده و تغییر کاربری نداده باشند، زمین کشاورزی را به هیچ عنوان نمی توانیم واگذار کنیم و این مصوبه شامل باغ هایی است که در اوایل انقلاب به فرمان امام توسط مردم آباد شده و به بهره برداری رسیده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=13125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.