• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17

آموزش و پرورش جای کار سیاسی و حزبی نیست

  • کد خبر : 6353
  • 05 تیر 1401 - 9:20
آموزش و پرورش جای کار سیاسی و حزبی نیست
سیناخبر- فرماندار شهرضا با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ساختاری آموزش و پرورش نیروی انسانی است که در شهرضا به دلیل کسری نیروی انسانی از بازنشستگان استفاده می‌شود، گفت: آموزش و پرورش جای کار سیاسی و حزبی نیست چرا که این مجموعه یک نهاد بنیادی است.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر سید امیر جعفری  در جلسه تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین زیرساخت‌ توسعه کشور است، اظهار داشت: اصلی‌ترین ستون پیشرفت در یک تمدن نیروی انسانی است که سیستم آموزش و پرورش آن نیروی انسانی را پرورش و تربیت می‌کند.

جعفری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان بیان کردند که ۱۲ سال از عمر نوجوانان در اختیار آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش پایه اصلی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است، دولت اسلامی و جامعه اسلامی باید در آموزش و پرورش نهادینه شود.

وی با بیان اینکه در مقاطعی از زمان اولویت‌های سیستم آموزش و پرورش تغییر پیدا کرد، گفت: از آموزش و پرورش انتظار داریم سند تحول بنیادین را در دستور کار قرار دهد، دولت سیزدهم آمده تا منویات رهبر معظم انقلاب را اجرایی کند؛ این سند جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب و عموم مردم و نخبگان است.

فرماندار شهرضا با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش شهرضا عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل ساختاری آموزش و پرورش نیروی انسانی است که در شهرضا به دلیل کسری نیروی انسانی از بازنشستگان استفاده می‌شود، ساختمان‎های بعضی از مدارس فرسوده است، در شرایطی که سیستم آموزش و پرورش در جهان در حال تحول است در کشور عقب هستیم و نیاز است آموزش و پرورش متناسب با تغییر و تحول‌های جهانی خود را متحول کند.

جعفری با بیان اینکه کرونا یک فرصت بود که در آن از آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری به عنوان روش مکمل استفاده شد، گفت: در ۲ سال گذشته شاهد اُفت تحصیلی در برخی از مقاطع بودیم و قبولی کنکور در بعضی از مقاطع اُفت پیدا کرد، انتظار داریم در شهرضا آسیب‌شناسی کاهش قبولی کنکور انجام شود.

وی با بیان اینکه تقدیر از معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش هنوز به درستی انجام نشده است، ادامه داد: در دو سال اخیر فرهنگیان با از خودگذشتگی نگذاشتند سیستم آموزش و پرورش تعطیل شود و آن ایام با سختی‌های بسیاری همراه بود و با موفقیت سپری شد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه امروز با اعتبارات دولتی نمی‌توان ساخت و ساز انجام داد و باید از حوزه خیران استفاده کرد، ادامه داد: مجمع خیران آموزش و پرورش باید تقویت شود، بعضی از آزمایشگاه‌های مدارس فرسوده است، بسیاری از زمین‌های آموزش و پرورش بلااستفاده است و باید از آن استفاده کرد و از ظرفیت خیران برای تکمیل مدارس و یا ساخت مدارس جدید باید به نحو مقتضی استفاده کرد.

جعفری با بیان اینکه مدرسه‌ای در یکی از روستاهای شهرضا بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است اما هنوز ناتمام مانده است و باید به سرعت تکمیل شود، افزود: باید برای کمبود نیروی انسانی در شهرضا فکری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش کار تخصصی است و نه جناحی و حزبی گفت: آموزش و پرورش جای کار سیاسی و حزبی نیست، آموزش و پرورش یک نهاد بنیادی است؛ شهرضا یکی از شهرهای پیشران آموزش و پرورش در استان است به همین دلیل برای آموزش و پرورش آن یک چهره بومی انتخاب ‌شد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه برطرف کردن آسیب‌ها و مشکلات آموزش و پرورش و تحول در این دوره را از مدیریت جدید آموزش و پرورش انتظار داریم، گفت: انتظار داریم بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرا شود و از وارد شدن در حواشی و دعواهای سیاسی خودداری شود.

سهم ۷۰۰ میلیاردی آموزش و پرورش از سفر رئیس‌جمهور به اصفهان

سید علی مدینه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان در جلسه تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه شهرضا شهر حکما و بزرگان علم و دانش و تربیت است، اظهار داشت: صادرات شهرضا معلمان و دانشمندان آن در طول تاریخ بوده است.

مدینه با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی مسئولیت یک موقیعت خدمت است و باید از این فرصت استفاده کرد، افزود: خدمت به دانش‌آموزان خدمتی والا و ارزشمنداست، ۱۲ سال از بهترین زمان عمر دانش‌آموزان در مدارس می‌گذرد.

وی با بیان اینکه شهرضا باید بازگردد به دوران طلایی و اعتلای علمی در تعلیم و تربیت بیان کرد: همه احزاب، گروه‌ها و مردم برای اعتلای آموزش و پرورش کمک کنند، این دولت انقلابی در شرایطی کار را به دست گرفته که انباشت کارهای انجام نشده و نقایص وجود دارد و باید آن را حل کرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش حدود ۱۷ هزار کسری نیرو داریم و به همت وزارتخانه اول مهر ماه همه کلاس‌ها با معلمان توانمند دایر خواهد بود.

مدینه با اشاره به اینکه از نظر فضا و تجهیزات مشکل داریم، تصریح کرد: به معلم و دانش‌آموز و مدرسه باید توجه کنیم، در این شرایط اقتصادی نباید به مردم فشار بیاوریم و ثبت‌نام را منوط به دریافت پول کنیم.

وی با بیان اینکه کرونا آسیب بسیاری را به آموزش و پرورش زد، تصریح کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان شهرضا باید تقویت شود، خیران مدرسه ساز یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش هستند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان بیان کرد: ۳۰۰ پروژه با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت در سطح استان اصفهان داریم که برای اتمام آن به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که در سفر رئیس جمهور به اصفهان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش محقق شده است.

در این مراسم  از زحمات مطهری تقدیر و احمد رمضانی  به عنوان سرپرست جدید مدیریت آموزش و پرورش شهرضا معرفی شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=6353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.