• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

آمار ورود مسافران نوروزی به شهرستان شهرضا نسبت به سال گذشته افزایش یافت

  • کد خبر : 28065
  • 04 فروردین 1403 - 16:25
آمار ورود مسافران نوروزی به شهرستان شهرضا نسبت به سال گذشته افزایش یافت
سیناخبر- فرماندار شهرستان شهرضا در بازدید استاندار اصفهان از ایستگاه سلامت و امنیت سفر نوروزی در جایگاه مهیار شهرستان شهرضا با اشاره به افزایش میزان سفر نسبت به سال گذشته عنوان کرد: 4 درصد مصرف بنزین و 9 درصد مصرف نفت و گاز جایگاه‌های سوخت شهرضا نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روز شنبه سیناخبر سید امیر جعفری اظهار داشت: امسال شهرستان شهرضا دو ایستگاه امنیت و سلامت دارد که ایستگاه اول در جایگاه امین دوست و ایستگاه دوم در جایگاه مهیار روبروی شهرک صنعتی رازی دایر شده است.

جعفری گفت: کمیته استقبال و راهنمایی مسافران در ابتدای شهر جنب امامزاده شاهرضا(ع) برپا شده و ستاد اصلی خدمات سفر شهرستان و کمیته اسکان در کارخانه تاریخی نوین واقع است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های شاد و هنری، تئاتر، نمایش، صنایع دستی و مسابقات فرهنگی در کارخانه نوین بیان کرد: ظرفیت ۲۷ مدرسه با ۲۲۰ کلاس در شهرضا تا شب گذشته کامل شد و ۱۵ کلاس ذخیره دیگر هم اضافه می شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه روزانه ۱۵۰۰ مسافر رسمی در شهرضا پذیرایی می شوند، گفت: طبق سامانه جانا تا سوم فروردین حدود ۱۶ هزار  مسافر رسما” در شهرضا اقامت داشته و حدود ۱۷۰ هزار نفر هم مسافر عبوری یا اقامت غیر رسمی داشته ایم.

 جعفری افزود: مکان‌هایی نیز در پارک آبشار، امامزاده شاهرضا(ع) و پارک خانه شهر برای اسکان موقت مسافران پیش‌بینی شده و چهار مسجد نیز در ورودی و خروجی های شهر تا ساعت ۲۳ برای خدمات دهی مسافران آماده شده است.

وی اظهار داشت: یک هتل، سه مسافرخانه و کاروانسرای های تاریخی امین‌آباد و مهیار و ۳ بوم‌گردی ظرفیت‌های دیگر شهرستان برای اسکان مسافران است.

فرماندار شهرضا خاطرنشان کرد با توجه به اینکه شهرضا در شاهراه شمال به جنوب کشور واقع شده و جاذبه های گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی متعدد دارد و از طرفی با بازگشایی زاینده رود در نوروز شاهد افزایش ورود مسافران به اصفهان و شهرضا به عنوان معین شهر اصفهان هستیم، تدارک میزبانی با حداکثر ظرفیتهای شهرستان و بهره گیری از همه امکانات دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی شهرستان هماهنگ و مهیا شده است.

جعفری از مسافران درخواست کرد که سرعت مجاز و توقف در ایستگاه های امنیت و سلامت در ۳۰ کیلومتری شهرها را رعایت کنند تا سفر ایمنی را پشت سر بگذارند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=28065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.